Zabawy Żabek
Żabki, Żabki, Żabki to jest super grupa
każdy się tu bawi i przyjaciół szuka.
Bo Żabki przedszkolaki rysują, malują,
książeczki oglądają i klocków budują.
Żabki, Żabki, Żabki chcą być silne zdrowe,
surówki zjadają, ćwiczyć są gotowe.
Żabki, Żabki, Żabki, kochają przyrodę,
kwiatki podlewają, lubią las i wodę.
DZIEŃ BIBLIOTEKARZA W TOK
TEATRZYK W TOK
DZIEŃ ZIEMI
ZAJĄCZEK WIELKANOCNY
TRAKTORY
SPOTKANIE Z PANEM LEŚNICZYM
PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY
U PANA BURMISTRZA
MALI OGRODNICY
W MARCU JAK W GARNCU
DZIEŃ KOBIET
ŻABI KOSMOS
RUCH ROZWIJAJĄCY ELEMENTAMI METODY SHERBORNE
ŚNIEGOWE STWORY
DZIEŃ POPCORNU
DZIEŃ KOTA
PIRACKIE POTYCZKI
WALENTYNKOWE SERCA
BAL KARNAWAŁOWY
NARCIARZE
"TRZY MAŁE ŚWINKI" - ŻABKI JAKO AKTORZY
czwartek, 16.12.2021
1. „Świąteczne aniołki” – słuchanie wiersza Agnieszki Galicy.
Popatrz, jak na szybach
Mróz maluje wzorki,
Az nieba na ziemię
Wędrują aniołki.
Skrzydlate aniołki,
Fikają na chmurkach,
Czy to śnieżek leci,
Czy anielskie piórka?
W Boże Narodzenie
Do ciebie przylecą,
Przyniosą podarki
I gwiazdkę zaświecą.
Świąteczne aniołki, wesołe aniołki
Na chmurkach fikają koziołki.
Fikają z radości, że będziesz je gościć.
Na święta wesoła kolęda...
Omówienie treści wiersza: Kto wędruje na ziemię na święta?, Co robią aniołki na chmurkach?, Co przyniosą aniołki na święta?
2.„Aniołek” – rysowanie do wiersza Arkadiusza Maćkowiaka.
Aniołkowi zróbmy suknie, trójkąt więc rysujmy.
Potem główkę okrąglutką dostawić spróbujmy.
Teraz oczy, nosek buzia – to jest twoja rola.
A nad główką spłaszcz kółeczko. Co to? Aureola!
Każdy anioł umie latać, skrzydełka posiada.
Jak to zrobić? Mój rysunek już ci podpowiada.
Rodzic czyta wierszyk jednocześnie rysując aniołka. Następnie czyta jeszcze raz, tym razem rysuje dziecko.
3.Zabawa z kodowaniem - pokoloruj obrazek zgodnie z instrukcją.
Pozdrawiam :)
środa, 15.12.2021
1.Słuchanie opowiadania Agnieszki Galicy pt. ,,Komu potrzebne jest Boże Narodzenie?”.
,, Pewnej ciemnej nocy, kiedy padał gęsty, biały śnieg, z nieba na ziemię wędrował mały Aniołek i niósł w ręce złoty dzwoneczek. Hop, hop, hop, hop – przeskakiwał Aniołek z płatka na płatek, aż znalazł się na ziemi. Spotkał go szary, pręgowany Kocur, który właśnie wyszedł na spacer.
- Co ty tu robisz? spytał Kocur Aniołka.
-Jak to co? Idę, żeby przypomnieć wszystkim, że są święta Bożego Narodzenia – odparł Anioł – będę głośno dzwonił moim dzwoneczkiem.
-A komu potrzebne są święta Bożego Narodzenia? – mruknął niechętnie Kot.
-Nie wiesz komu? – zdziwił się Aniołek i zadzwonił dzwoneczkiem.- Wszystkim! Wszystkim potrzebne jest Boże Narodzenie – i znowu zadzwonił.
-Wszystkim – prychnął kocur. – Wszystkim, to znaczy komu?
-Och – westchnął Aniołek i usiadł na zaśnieżonym płocie – to długa historia. Święta Bożego Narodzenia potrzebne są choince, żeby mogła ubrać się w kolorowe bombki, i gwiazdkom, żeby mogły wyrosnąć na czubku choinek.
-I komu jeszcze? – zapytał zaciekawiony Kot.
-Jeszcze? – Aniołek zastanowił się chwilkę – Boże Narodzenie potrzebne jest mamusi, żeby ubrała się w najpiękniejszą sukienkę, i tatusiowi, żeby pokazał jaki jest mocny i przyniósł do domu największą choinkę, i dzieciom, które czekają na prezenty.
-I jeszcze? – dopytywał się Kot. – Po co jeszcze są te święta?
-Jeszcze po to – odparł Aniołek – żeby wszyscy spróbowali jak smakuje biały, wigilijny opłatek i żeby zaśpiewali kolędę: Chwała na wysokości, chwała na wysokości, a pokój na ziemi.
-Tak zamruczał Kot – teraz już wiem, po co jest Boże Narodzenie. A Aniołek powędrował dalej, głośno dzwoniąc swoim dzwoneczkiem”.
Rozmowa na temat treści opowiadania.
- Jaka była pogoda, kiedy Aniołek wędrował na ziemię?,
- Kogo spotkał Aniołek na ziemi,
- O co Kot zapytał Aniołka?,
- Komu potrzebne jest Boże Narodzenie?
2.Zabawa ruchowa „Pieczemy ciasto”. Dzieci wraz z rodzicami stoją w kole i naśladują ruchy, zgodnie z podanym przepisem na ciasto:
Bierzemy dużą miskę – skłon do przodu, gest obejmowania oboma rękami misy do ciasta.
Wsypujemy cukier, wbijamy jajka i mieszamy – prawą ręką gest wsypywania cukru, klaśnięcie w dłonie rozdzielenie skorupki jajka, mieszanie obiema rękami, ruchy okrężne.
Dodajemy roztopione masło, wsypujemy mąkę i mieszamy – gest wlewania i wsypywania oraz mieszania.
Teraz wyrabiamy cisto i wałkujemy – obiema rękami gest wyrabiania ciasta i wałkowania.
Wycinamy ciasteczka i wykładamy na blaszce – prawą ręką wycinamy kształty a następnie przekładamy do lewej ręki (blaszka).
Wkładamy pierniczki do piekarnika – naśladowanie wsuwania blachy i zamykania piekarnika.
Patrzymy przez szybkę jak rosną ciasteczka – pochylenie się do przodu z dłońmi zbliżonymi do czoła.
Wąchamy jak pięknie pachną – wciąganie powietrza przez nos.
I przełykamy ślinkę – połykanie śliny przy zamkniętych ustach.
Słychać dzwonek piekarnika „dryń” i już możemy wyciągnąć ciasteczka z pieca – naśladowanie otwierania piekarnika i wyciągania blachy.
Studzimy ciasteczka – dmuchanie.
Nareszcie możemy spróbować czy się udały – gest wkładania ciasteczka do buzi i naśladowanie jedzenia przy zamkniętych ustach.
Ciasteczka są pyszne więc zjadamy do ostatniego okruszka, oblizujemy wargi – dokładne oblizywanie wargi górnej i dolnej.
I uśmiechamy się zadowoleni pokazując ząbki – szeroki uśmiech.
Miłego dnia :) Do jutra :)
wtorek, 14.12.2021
1.„Choinka” – zagadka - Dzieci odgadują zagadkę, której rozwiązaniem jest "choinka".
Drzewko to zawsze zielone,
na czas Gwiazdki wystrojone.
Pod nim zaś Mikołaj Święty,
pozostawił nam prezenty.
2. Wysłuchanie wiersza pod tytułem „Choinka”. Rozmowa kierowana na temat treści wiersza.
„Choinka”- Małgorzata Plata
Zielone drzewko stoi w środku lasu,
Gubi trochę igieł od czasu do czasu.
Śnieżek na nią pada – zima idzie lasem,
A drzewko się cieszy: „Wigilia już za pasem!”.
Nie czuje się samotne, nie skarży się nikomu,
Bo niedługo ktoś je weźmie do swojego domu.
Tam drzewko z radością będzie witane
I w różne błyskotki zostanie ubrane:
Migoczące lampki mama mu założy,
A tata na czubek złotą gwiazdę włoży.
Dzieci zrobią łańcuchy, drzewko nim obwieszą,
I kolorowe bombki na gałązkach powieszą
Na ozdobione drzewko z dumą patrzy nasza rodzinka:
„Ach, jaka piękna jest nasza…(choinka)!”
Pytania kierowane do dzieci:
– O kim mowa jest w wierszu?
-W co zostanie ubrana choinka?
3. „Świecą gwiazdki”– zabawa paluszkowa do wiersza M. Majewskiej. Ilustrowanie ruchem dłoni treści wiersza.
Świecą gwiazdki na niebie
(podnosimy wysoko ręce- naśladując „przykręcanie żarówek”)
Mrugają do siebie
(dłońmi naśladujemy efekt mrugania)
Śnieżek pada, pada, pada
(placami naśladujemy opadający śnieg)
Palec przykładam do brody sąsiada
(palcem dotykamy brodę rodzica/ rodzeństwa)
Świecą gwiazdki na niebie
Mrugają do siebie
Śnieżek pada, pada, pada
Piętę przykładam do pięty sąsiada
(możemy zmienić wers zamieniając słowo „piętę” na „nosek”, „kolana” itp.)
Świecą gwiazdki na niebie
(podnosimy wysoko ręce- naśladując „przykręcanie żarówek”)
Mrugają do siebie
(dłońmi naśladujemy efekt mrugania)
Śnieżek pada, pada, pada
(placami naśladujemy opadający śnieg)
A ja w pięknym kole siadam
(dzieci tworzą koło i siadają trzymając się za ręce)
4. List do dzieci od Choinki
Już niedługo zagoszczę w waszym domu. Chyba łatwo mnie rozpoznacie, bo ubrana jestem w zielone igły, światełka, kolorowe bombki i mam na głowie złotą gwiazdę. Na pewno mnie poczujecie, bo pachnę lasem. Pod moimi gałązkami w Noc Wigilijną, gdy tylko będziecie grzeczni znajdziecie wiele prezentów. Obiecuję, że niedługo spotkam się z Wami.
Bądźcie grzeczni!
Do zobaczenia!
Wasza CHOINKA
poniedziałek, 13.12.2021
1.Rozmowa wprowadzająca do tematu Świąt Bożego Narodzenia.
- Jakie zbliżają się święta?
- Jak przygotowujemy się do Świąt Bożego Narodzenia?
- Co dzieci lubią najbardziej w tym okresie? itp.
2. Opowiadanie ilustrowane obrazkami pt. „Domowe przygotowania do Wigilii".
„Jaś i jego rodzina przygotowują się do Świąt Bożego Narodzenia. Rodzice z dziećmi wybierają się po choinkę do lasu – wybierają najpiękniejszą i zabierają ją do domu. Wspólnie stroją choinkę ozdobami, które wcześniej sami zrobili. Tatuś przypina lampki, a mamusia, Jaś i jego siostra Małgosia wieszają ozdoby. Każdy ma przydzielone zadanie. W Wigilie dzieci nakrywają stół, stawiają świece, ustawiają talerze i rozkładają sztućce. Tatuś smaży rybę, a mamusia lepi pierogi z grzybami w kuchni. W domu panuje miła, świąteczna atmosfera. Wszyscy są życzliwi, uśmiechnięci i radośni względem siebie. Wieczorem kiedy wszystko jest gotowe siadają do wigilijnego stołu. Dzielą się opłatkiem, śpiewają kolędy i składają sobie życzenia. Cieszą się prezentami, które znaleźli pod choinką".
3. Rozmowa n/t treści opowiadania:
- Gdzie rosła choinka? (w lesie)
- Gdzie zabrali choinkę z lasu?(do domu)
- Co smażył tata?(ryby)
- Co lepiła mama w kuchni?(pierogi)
- Jaka jest atmosfera w domu podczas świąt?
- Co zrobiły dzieci z choinką? (ubrały choinkę w bombki, ozdobiły, przystroiły)
- Co znalazły dzieci pod przystrojoną choinką? (prezenty)
4. „Wyprawa po choinkę”- opowieść ruchowa – zabawa z rodzicami
- Wybieramy się do lasu po choinkę - marsz z wysoko uniesionymi kolanami.
- Jesteśmy już w lesie. Musimy teraz zachowywać się cicho. Mieszkańcy lasu nie lubią hałasu - dzieci zatrzymują się i przykładają palec do ust.
- Rozejrzyjmy się za choinką! - dzieci rozglądają się, przykładają rękę do czoła, naśladują patrzenie przez lornetkę.
- Popatrzcie! Tam widzę choinkę. Podbiegnijmy do niej - dzieci uderzeniami rąk o uda naśladują bieg.
- Zabierzemy choinkę do przedszkola – ruch zabrania choinki na plecy.
- Wracajmy - marsz z wysoko uniesionymi kolanami.
Do jutra :)
piątek, 10.12.2021
Witajcie Żabki. Dzisiaj zapraszam Was do lasu. Zaczynamy:)
1.Rozwiązywanie zagadek słownych dotyczących zwierząt leśnych :
1. Jest brunatny, bardzo duży, nos ma czarny, futra w bród, zaś ze wszystkich smakołyków on najbardziej lubi miód. (miś)
2. On jest dziki, on jest zły On ma bardzo ostre kły. Gdy go ktoś w lesie spotyka, to na drzewo szybko zmyka. (dzik)
3. Podobno jest chytry, do kurników się wkrada Codziennie rude futerko zakłada. Ma pociągły pyszczek i puszysty ogonek Podobny do pieska, lecz w lesie ma swój domek. (lis)
4. Mądre oczy, duża głowa w nocy łowi w dzień się chowa. Zgadniesz po tych paru słowach, że ten ptak to … (sowa)
5. Z drzewa na drzewo bez kłopotu skaczę Zbieram orzeszki , kiedy je zobaczę Jestem dumna z kity, co ją rudą noszę Jak ja się nazywam? Odgadnijcie proszę. (wiewiórka)
2.Przy paśniku- rozpoznawanie zwierząt leśnych, nazywanie ich, przeliczanie.
3.A czy Wy wiecie kto dba o zwierzęta w lesie ? Posłuchajcie opowiadania B. Formy ,,Praca leśniczego”:
Leśniczy często chodzi po lesie.
Zawsze zwierzętom swą pomoc niesie.
Zna każdą ścieżkę krzewy i drzewa,
rozpozna ptaka, który zaśpiewa.
Można go nazwać strażnikiem lasu.
Spędza w nim dużo swojego czasu.
Razem z gajowym sprawdza jak drwale,
ścinają w lesie drzewa wytrwale.
Rozumie o czym las ciągle śpiewa.
Patrzy jak tańczą liście na drzewach.
Powtarza głośno - szanuj przyrodę
ja ci w tym zawsze chętnie pomogę.
4. „Zwierzęta i ich cienie zwierząt”- zabawa dydaktyczna - dziecko dopasowuje sylwetę zwierzęcia do jego cienia.
5.Czas na bajkę: zobaczcie jak Bolek i Lolek pomagają zwierzętom w lesie przetrwać zimę.
https://www.youtube.com/watch?v=tWBFfzWp9Yg
Bawcie się dobrze :)
czwartek, 09.12.2021
1.Zaczynamy od porannej gimnastyki
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
2. Przypomnienie nazw ptaków jakie korzystają w zimie z karmnika – wróbel, sikorka, gil. Prezentacja ilustracji z poszczególnymi ptakami.
3. Co ptaki jedzą zimą? – prezentacja pokarmów – zwrócenie dzieciom uwagi na konieczność dokarmiania ptaków zimą.
4.Karmnik – praca plastyczna: dziecko koloruje karmnik i ptaszka, ziarenka robi z plasteliny. Rodzic wycina pokolorowany karmnik, pomaga dziecku zagiąć daszek wzdłuż przerywanych linii, a następnie doklejamy ptaszkowi skrzydło wycinając je i zginając po przerywanej linii.
Powodzenia :) Do jutra :)
środa, 08.12.2021
1.Wysłuchanie wiersza A. Bomby “Bajka o wróbelku i Zosi.
Siedzi wróbelek na drzewie
i smutno patrzy przed siebie.
W karmniku nie ma jedzenia,
wszędzie zmarznięta jest ziemia.
– Naprawdę jestem w potrzebie,
o moim losie nikt nie wie?
Jeżeli ktoś mi pomoże,
to serce przed nim otworzę.
Zobaczył Zosię z daleka,
z decyzją więc już nie zwleka:
– Do niej o wsparcie się zwrócę,
może swe troski porzucę.
Poleciał wróbelek do Zosi,
o ziarenka grzecznie prosi:
– Nasyp, proszę, do karmnika,
bo mi w brzuszku gra muzyka.
Nic nie jadłem od wieczora,
a tu już śniadania pora.
Zima dla mnie jest niemiła,
śniegiem wszystko zasłoniła.
Zosia poszła po ziarenka,
wróbel puka do okienka,
biedny, głodny, osowiały,
dzieci o nim zapomniały.
Idzie szybko Zosia mała,
uśmiechnięta buzia cała.
Pyszne ziarna słonecznika
wrzuca prosto do karmnika.
Bajka dobrze się skończyła,
Zosia wróbla nakarmiła.
Przedszkolaki, pamiętajcie,
ptaki zimą dokarmiajcie.
Rozmowa nt wysłuchanego utworu:
-Dlaczego wróbelek był smutny? Kogo zobaczył?
-O co poprosił wróbelek Zosię?
-Po co Zosia poszła do domu?
-Gdzie Zosia wsypała ziarenka?
-O czym przedszkolaki powinny pamiętać zimą?
Zapoznanie z wyglądem wróbla.
2.Kto odwiedził karmnik? – zabawa matematyczna : dziecko rozpoznaje i nazywa ptaki w karmniku, liczy je i porównuje, których jest więcej?
3.Zabawa ortofoniczna „ Taniec ptaków”- dzieci mówią poprawnie kolejno głoski – a-e-i:
AAA ptaszki dwa,
EEE bawią się,
iii trzeci śpi,
KRA, KRA, KRA zabawa niechaj trwa.
4. Pomagamy ptakom - historyjka obrazkowa. Dziecko układa historyjkę obrazkową w odpowiedniej kolejności i opowiada jej treść.
Bawcie się dobrze :)
wtorek, 07.12.2021
1. Wprowadzenie do zajęć - rozwiązanie zagadek.
Zgadnijcie dzieci, co to za pora, gdy lecą białe płatki.
Gdy pada i biało jest dookoła i bałwana lepią dziatki? (zima)
Pukają do okienka i proszą o ziarenka .
O ziarenka, okruszyny, bo są głodne podczas zimy (ptaki)
2. Zapoznanie z wyglądem sikorki i gila.
3. Wysłuchanie opowiadania S. Szuchowej pt. „Domek dla ptaków":
Co tak miło pachnie w przedszkolu?
Na stole zupa w talerzach czeka. Już czas na obiad, a tam na polu głodna gromadka ćwierka...narzeka....
- Dajcie mi muchę!
- Zjadłbym jagódkę!
- Gdzie się podziały robaczki tłuściutkie?
Sikorka woła: na pewno ptaszki nie wiedzą o tym, że dziś w przedszkolu była narada tych wszystkich dzieci, co zupę jedzą. Po tej nardzie coś tam majstrują...
- Chyba te dzieci karmnik budują?
Więc każdy ptaszek w okienko zerka, pcha się podfruwa i ćwierka:
- o, są maleńkie ziarnka
- jest mak, słonecznik i okruszynki, jest i kawałek tłustej słoninki.
Cała gromada co dzień się zleci, tu do przedszkola, do miłych dzieci.
3. Rozmowa z dziećmi na temat wysłuchanego opowiadania. Uświadomienie konieczności dokarmiania ptaków w czasie mroźnej zimy. Wskazanie na poniższej ilustracji ptaków u nas zimujących – dziecko wskazuje sikorkę i gila.
4. Nakarmimy ptaszki- zabawa rozwijająca motorykę małą i sprawność manualną:
Rodzic wysypuje na tackę ziarna słonecznika lub ryż , kaszę, makaron itp. Miesza je razem. Zadaniem dziecka jest oddzielenie tych produktów do osobnych miseczek.
Udanej zabawy :)
ANDRZEJKI
DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA
KAMIEŃ WYOBRAŹNI
W BIBLIOTECE
DZIEŃ JEŻA
11 LISTOPADA
BAL JESIENNY
PRZYGOTOWANIA DO ZIMY
PONIEDZIAŁEK 25.10.2021r
Witam i zapraszam do zabawy!!!
Temat dnia: „Mój przyjaciel piesek"
1. Poranna gimnastyka dla smyka
Ubierzcie się w wygodne stroje- leginsy/krótkie spodenki, koszulki z krótkim rękawkiem.
Zajmijcie miejsce na dywanie.
Jeśli nie macie dywanu:
- rozłóżcie maty – jeśli któraś mama ćwiczy
- mogą być także piankowe , duże puzzle
- lub koc
- lub zwykłe ręczniki
Włączcie filmik i razem poćwiczcie:
https://www.youtube.com/watch?v=RgSgFtLS-LA
2. Bardzo proszę rodziców o przeczytanie dziecku wiersza Jolanty Wybieralskiej.
Mój przyjaciel
Dziś spotkałem go przypadkiem,
Gdy do domu szedłem sam.
Pomyślałem wtedy szybko,
Ciepłą zupkę jemu dam.
Sierść miał białą pokręconą,
Na ogonku plamki trzy.
Jego brzuszek był chudziutki,
Takie są bezdomne psy.
Mój przyjaciel biega teraz,
Tam, gdzie biegam zawsze ja.
W nocy strzeże mego domu,
Lubię mieć takiego psa.
Choć to kundel, jakich dużo,
To niezwykły z niego pies.
Nie opuści mnie na chwilę,
Przyjacielem moim jest.
Proszę zadać dziecku pytania dotyczące tekstu:
- Kogo spotkało dziecko?
-Co chciało dać pieskowi do jedzenia?
-Jak wyglądał piesek?
- Czy piesek miał swój dom? ( Proszę wytłumaczyć dziecku, co to znaczy, że pies jest bezdomny.)
3. Zabawa „Po śladach” – Rodzic układa małe, białe karteczki na podłodze. Zadaniem dziecka jest dotrzeć po śladach do pudełka w którym jest ukryta niespodzianka- pluszowy piesek ( można pieska przykryć kocem jak nie ma pudełka). Zanim dziecko otworzy pudełko musi rozwiązać zagadkę:
Jest biały, czarny albo w łaty,
puszysty, gładki lub kudłaty,
na swego pana cierpliwie czeka
a mówią o nim: ”przyjaciel człowieka”.
Następnie dziecko wyciąga pluszowego pieska, poprośmy żeby wymyśliło dla niego imię.
Dziecko wykonuje polecenia rodzica:
- pokaż, gdzie piesek ma ogonek.
- policz, ile piesek ma łapek,
- pogłaszcz pieska po głowie,
- powiedz, jakiego koloru jest twój piesek,
- pokaż, gdzie ma oczy i nosek.
4. "Piesek do budy"- zabawa ruchowa. Rodzic stawia na środku pokoju krzesło, dziecko swobodnie porusza się przy muzyce na czworaka po pokoju, gdy muzyka ucichnie ( rodzic stopuje muzykę) dziecko szybko wchodzi pod krzesło. Kiedy muzyka zostanie ponownie włączona dziecko- piesek spaceruje po pokoju. I tak kilka razy powtarzamy. Poniżej znajduje się link do piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=F1HDd6i4Ymw – Pieski małe dwa
5. Dzieciaczki macie pieska pluszowego, ale czy ten piesek ma swój domek? Czy, wiecie, jak nazywa się domek dla psa?
Spróbujcie z pomocą rodziców zbudować budę dla psa z klocków.
Dziękuję Wam za świetną zabawę.
Pozdrawiam !!!
JESIENNE LIŚCIE
NA TARGOWISKU
ZDROWY SOCZEK
KODEKS GRUPOWY
#sadzimy
DZIEŃ CHŁOPAKA
ZABAWY W POWIĘKSZANIE
ZDROWE ZĘBY
WYGANIAMY WIRUSY I BAKTERIE
BEZPIECZNI NA DRODZE
ŻABKI ROBIĄ ŻABKI