POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dzieciom w przedszkolu polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych dziecka, wynikających w szczególności:
- z niepełnosprawności;
- z zagrożenia niedostosowaniem społecznym;
- ze szczególnych uzdolnień;
- ze specyficznych trudności w uczeniu się;
- z zaburzeń komunikacji językowej;
- z choroby przewlekłej;
- z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych;
- z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi;
- z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu jest dobrowolne i nieodpłatne.
Skład zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej:
mgr Natalia Bardon – terapia pedagogiczna
mgr Joanna Gomolczyk - terapia logopedyczna
mgr Katarzyna Latta - psycholog
mgr Violetta Szober - pedagog specjalny
mgr Jolanta Kożuch - pedagog specjalny
mgr Patrycja Triebler- rewalidacja