Przedszkole Publiczne w TułowicachPrzedszkole Publiczne w Tułowicach

W co się bawić z Jagódką

Witajcie Jagódki. Dziś już piątek, zapraszam Was do zabawy:

https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4

A teraz posłuchajcie wierszyka

„Dbamy o książki”

 „Smutna książeczka” - O. Adamowicz.

Pewnego dnia ze swej półeczki, skoczyły na ziemię wszystkie książeczki.

 Razem tańczyły, razem śpiewały,  bardzo dobrze się rozumiały.

Lecz jedna książeczka w kącie została, taka samotna i taka mała.

Bo wczoraj Basia, jedna z dziewczynek, karteczki z niej powyrywała

 i długopisem strony popisała. Cichutko w kącie książeczka płakała,

 bo do czytania się nie nadawała. Pamiętajcie zatem dzieci kochane,

że książeczki chcą i lubią być szanowane.

Zabawa dramowa  inspirowana treścią wiersza

  „Smutna i wesoła książka”- dziecko najpierw wciela się w rolę  smutnej, zniszczonej książki –gestem, mimiką, słowami. Próbuje pokazać, co może czuć taka książka.

 Następnie pokazuje, jak się czuje książka szanowana, o którą dzieci dbają.

Burza mózgów : „Co twoim zdaniem lubią książki, a czego nie lubią”. Podawanie własnych propozycji. Przypomnienie zasad korzystania z książek na podstawie ilustracji.

Udzielenie odpowiedzi na pytanie -Dlaczego książeczka była smutna?

PDFzasady -książka.docx.pdf (1,65MB)

 

 A teraz zabawy ruchowe z Pipi . Dzisiaj do aktywnej zabawy z Pipi Pończoszanką dołączył Sccoby Doo .

http://: https://www.youtube.com/watch?v=tgbhpvmcr7c

 

 Co to jest- odgadnijcie proszę, jeśli nie potraficie to poproście rodziców.

Kiedy przerwać musisz książki swej czytanie,

włóż ją do środka, niech w książce zostanie.

Ona Ci przypomni, dokąd trzeba wrócić,

 kiedy na czytanie chęć tobie powróci.

 Rodzić wyjaśnia do czego służy zakładka.

 Odwołanie się do jednej z zasad „Używaj zakładki”. Zakładka do książki jest potrzebna, bo zaznaczamy nią stronę w książce, na której skończyliśmy czytać. Nie wolno w tym celu zaginać rogów kartek.

Praca plastyczna „Moja zakładka do książki”. Wykonanie zakładki do książki według własnego pomysłu i z dowolnie wybranego materiału. A oto przykłady:

https://www.youtube.com/watch?v=j6HVoh0KpnY

Rodzice Wam pomogą.     Miłej zabawy!!!!

 

 

 

 

 

 

Czwartek 15.04. 2021

Witam wszystkie Jagódki!!! :)

Dzisiejszy temat to : Poruszamy się jak bajkowe Krasnoludki

Na początek, proponuję znaną Wam zabawę:

  1. "Głowa, ramiona, kolana, piety" - zabawa ruchowa do piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=JDSQlxZ_scY

  1.  „ Jakie są książki?”- rozmowa na temat.

Rodzic przygotowuje kilka książek (małych, dużych, kolorowych), pokazuje je dziecku, wspólnie opisują wygląd danej książki.Następnie pokazuje i nazy­wa kolejne elementy w kilku książkach (strona, okładka, spis treści, grzbiet). Prosi, aby dziecko pokazało wskazane elementy w wybranej przez siebie książce  i razem z rodzicem ponownie je nazwało. Rodzic  wspólnie z dzieckiem zastanawia się, po co omówione elementy znalazły się w książce i do czego mogą służyć. Wspólnie można zastanowić się również nad tym, jak nazywa się osoba, która pisze książkę (autor), i czym się zajmuje (pomysł książki).

 

  1. „ O której książce mówię?”- ćwiczenie spostrzegawczości.

Wykorzystujemy książeczki z poprzedniej zabawy. Rodzic rozkłada przed dzieckiem różne książki. Następnie opisuje ilustra­cję znajdującą się na okładce jednej z nich. Zadaniem dziecka jest wskazanie książki, której okładkę opisuje rodzic.

 

  1. „ Jak krasnoludki z bajeczki”- zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

- „Dobre duszki domowe”- zabawa orientacyjno-porządkowa.

Dziecko biega w dowolnym kierunku przy dźwiękach muzyki () Na przerwę w muzyce dziecko naśladuje opiekuńcze duszki domowe, które pomagają ludziom: myją okna, zamiatają podłogę, trzepią dywany, ścierają kurze, gotują zupę itp. Zabawę powtarzamy kilka razy.

– „Wspinaczka” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.

Krasnoludek jest maleńki, dlatego wdrapanie się na krzesełko bywa dla niego wyzwaniem. Dziecko ustawione w przysiadzie, powoli podnosi się – aż do wspięcia na palce. Rękami naśladuje chwytanie krzesła, coraz wyżej i wyżej, tak jakby się po nim wspinało. Na klaśnięcie krasnoludek wykonuje szybki przysiad, a następnie zaczyna wspinaczkę od początku. Zabawę powtarzamy 3-5 razy.

– „My jesteśmy krasnoludki, hopsasa!” – zabawa z elementem podskoku.

Krasnale to bardzo zwinne istotki. Dziecko, jak krasnoludek, podskakuje najwyżej jak potrafi, może przeskakiwać przez przygotowane przez rodzica przeszkody (np. koc zwinięty w rulon, małe poduszki) .

– „Gdzie się schował krasnoludek?” – zabawa bieżna.

Nie jest łatwo spotkać krasnoludka, który chowa się pod progiem, za piecem czy pod kamieniem. Dziecko porusza się swobodnym biegiem przy dźwiękach muzyki ( ). Na przerwę zatrzymuje się i przyjmuje pozycję siadu klęcznego – zwija się w mały kłębuszek, zamyka oczy i przez chwilę pozostają w tej pozycji. Zabawę powtarzamy kilka razy.

 

  1. „Odpoczynek krasnoludków”- zabawa relaksacyjna.

Krasnoludki , po ciężkich ćwiczeniach, muszą troszeczkę odpocząć. Dziecko kładzie się na dywanie, rodzic odtwarza muzykę relaksacyjną ( https://www.youtube.com/watch?v=R_0C-6zrntQ )zachęca dziecko do zamknięcia oczu i słuchania muzyki w ciszy.

 

  1. W wolnej chwili przeczytajcie  wspólnie  wybraną przez dziecko książkę. Postarajcie się omówić jej treść.

 

Rodziców zachęcam do zapoznania się z listą książek, polecanych przez Fundację „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom”

 

https://calapolskaczytadzieciom.pl/zlota-lista/lista-ksiazek-polecanych-przez-fundacje-abcxxi-cala-polska-czyta-dzieciom/

 

 

Udanych zabaw i miłego czytania Jagódki !!! :)

 

ŚRODA 14.04

Witajcie Jagódki!

„Na półkach mieszkają książeczki – w książeczkach mieszkają bajeczki”

Lubicie baśnie, bajki i bajeczki? Na pewno tak.

 

1."Poranna rozgrzewka z Lolkiem"-  zapraszam dzieci i rodziców na poranną gimnastykę z ulubionym lwem Lolkiem :)

https://www.youtube.com/watch?v=W9Jyu7bfjho

 

2.Przypomnijcie sobie jakie są zasady korzystania z książek.

  https://youtu.be/BehV1UbZXaE

 

3. Książki nie tylko bawią, ale przede wszystkim uczą.

Zapraszam  dzieci wraz z rodzicami do słuchowiska.  

Posłuchajcie bajkę pt. „Czerwony kapturek”

https://www.youtube.com/watch?v=O5jDrGG3Zvw

Odpowiedzcie na pytania:

- Dlaczego dziewczynka miała na imię Czerwony Kapturek?;

- Co niosła w koszyku?;

- O czym przypominała jej mama?;

 - Dlaczego dziewczynka szła do babci?

- Kogo spotkał Czerwony Kapturek?

 Zastanówcie się czego bajka Was nauczyła – trzeba zawsze słuchać mamy;  nie wolno rozmawiać z obcymi; należy opiekować się osobami starszymi i chorymi.

4. Prosze aby dziecko wykonało kartę pracy nr .31- ćwiczenia grafomotoryki, logicznego myślenia, sprawności manualnej. Dzieci tworzą własną książeczke pt. "Magiczna piłeczka misia". Kolorują piłkę na takie kolory, jakie występują w tle. Z pomocą rodzica skłądają książeczkę.

5. "Sylaby"- zabawa ruchowa z wypowiadaniem słów sylabami. Rodzic wskazuje palcem jakiś przedmiot (np. książka, półka, krzesło). Dziecko dzieli wyraz na sylaby klaszcząc i wykonuje do przodu tyle skoków ile sylab jest w nazwie wyrazu.

6. "Ulubiona książka"- proszę aby dziecko  przygotowało dziś swoją ulubioną książkę. Odezwę się po południu ;)

 

Wtorek 13.04

Witajcie Jagódki!

Dzis zapraszam Was do .... BIBLIOTEKI ;)

1. "Szu Szu Szu" - zapraszam dzieci i rodziców do zabawy rytmicznej.

https://www.youtube.com/watch?v=gMHz8f4uuf8

2. Praca z utworem literackim przeczytanym przez rodzica - opowiadanie Zofii Staneckiej pt. "W bibliotece

W poniedziałek przed obiadem pani Marta zaprosiła grupę Basi do kręgu.

– Jutro zaraz po śniadaniu pójdziemy do biblioteki – powiedziała.

 – La, la, la… – zanuciła radośnie Anielka.

– Co tam będziemy robić? – spytał Kuba.

– No właśnie, kto wie, co robi się w bibliotece? – odpowiedziała pani pytaniem. Basia wyciągnęła rękę do góry. Babcia Marianna już dawno temu, chyba z rok wcześniej, zapisała ją do biblioteki.

 – W bili… bliotece są książki! – zawołała. – Zabiera się je do domu, a potem oddaje.

 – Ja bym nie oddał – oświadczył Karol.

 – Jak oddasz, to bierzesz inną. I tak w kółko. Oddajesz i dostajesz, oddajesz i dostajesz…

– Za darmo? – upewniła się Zuzia.

– Tak, Zuziu. – Pani włączyła się do rozmowy. – Książki z biblioteki pożycza się, nie kupuje. Dzięki temu każdą z nich może przeczytać wiele osób.

– O książki trzeba dbać – wygłosiła Basia. – Nie można do nich chować kanapek. Ani czytać w wannie. Tata kiedyś o tym zapomniał i książka wykąpała się razem z nim. Potem powiedział, że trzeba ją będzie odkupić.

 – W… bi… liotece… jest… cicho – szepnął Titi.

Wszyscy spojrzeli na niego ze zdziwieniem, bo Titi rzadko coś mówił sam z siebie. Pani skinęła głową. – W bibliotekach można pracować i czytać na miejscu. Trzeba zachować ciszę, żeby nie przeszkadzać innym. (…)

Rozmowa kierowana - rodzic zadaje pytania:

-Dokąd wybierają się dzieci?

-Co robi się w bibliotece, o czym powiedziała Basia?

-Czy za książki w bibliotece trzeba płacić?

-W jaki sposób trzeba dbać o książki? Jak trzeba się zachowywać w bibliotece?

3. Wirtualny spacer po Bibliotece

Proszę otworzyć poniższy link i poprosić aby dziecko oprowadziło rodzica po wirtualnej Bibliotece

(dzieci uwielbiają wcielać się w role w wirtualnego przewodnika)   :)

http://mbp.tomaszow-lubelski.com.pl/wycieczka/#/page/1

4.„Otwarte księgi”- ćwiczenia ramion. Rozwijanie sprawności ruchowej. Poprawne reagowanie na sygnał umowny.

Dziecko biega. Na hasło CZYTAMY! Zatrzymują się w miejscu ręce wysuwają przed siebie i kilka razy otwierają je i zamykają (jak rozkładanie książki)

 

 

Poniedziałek 12.04

WITAJCIE JAGÓDKI !

TEMAT KOMPLEKSOWY: Książka moim przyjacielem

1. Obejrzyj filmik edukacyjny jak powstaje książka

https://www.youtube.com/watch?v=icdV3QZb10Q&t=1s

2. Czym różnią się książki?

Rodzic przygotowuje  z domowej biblioteki różne książki. Następnie układają je razem z dzieckiem i rozmawiają o nich.

-Czy wszystkie książki są takie same?

-Jakiej wielkości mogą być książki?

-Podaj mi dużą / małą książkę.

Proszę aby dziecko ułożyło książkę od najmniejszej do największej.

3. „ Książka”- ćwiczenia logopedyczne.

Zamieniamy naszą buzię w książkę :)

-„Otwieramy i zamykamy książkę” (Otwieramy i zamykamy szeroko usta)

-„Przekładanie kartek w książce”(Przesuwamy czubek języka z jednego kącika ust do drugiego)

3. "My jestesmy krasnoludki"- zabwa ruchowo  - naśladowcza.

Czas na wspólna zabawę :) Rodzic wspóolnie z dzieckiem naśladuje ruchem piosenkę

https://www.youtube.com/watch?v=3-eNzX7xmFs

My jesteśmy krasnoludki,(wskazywanie na siebie palcem)

Hopsa sa, hopsa sa,(podskoki)

Pod grzybkami nasze budki(kucanie i pokazywanie dłonią małych grzybków))

Hopsa sa, hopsa sa,(podskoki)

Jemy mrówki, żabie łapki,(dotykanie naprzemienne dłońmi ust)

Oj tak ,tak, oj tak, tak,(potakiwanie głową)

A na głowach krasne czapki,(unoszenie złączonych wysoko dłoni)

To nasz znak, to nasz znak.(wskazywanie na siebie palcem)

Gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy, (odgarnianie „trawy” obiema rękami)

Tru- tu- tu, tru- tu -tu,(naśladowanie gry na trąbce)

Gdy ktoś senny, to uśpimy, (dłoń przy ustach – „ziewanie”)

Lu lu lu, Lu lu lu,(kołysanie łączonych dłoni)

Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka, (grożenie palcem)

O jojoj, o jojoj To zapłacze niezabudka,(pokazywanie palcem płynących po policzkach łez)

Uuu, uuu. (pocieranie piąstkami oczu)

4. Prosze aby dziecko wykonało kartę pracy nr .30 - rozwijanie percepcji wzrokowej, sprawności manualnej. Dzieci opowiadają o ilustracji, wyszukują jej elementy wyszczególnione poniżej, te ktorych nie ma na ilustracji ozdabiają według własnego pomysłu, by zachować bajkowy motyw całości.

 

giphy.gif

Nowe słownictwo :

a lion - lew

a monkey - małpa

a zebra - zebra

 

Throw the beanbag
To idealna zabawa na rozpoczęcie pracy ze słownictwem. Dziecko  rzuca woreczek wypełniony grochem  na rozłożone na podłodze karty. Mogą wycelować w słowo, które już znają, a może im się to nie udać, tak czy inaczej wspólnie powtarzamy “wylosowany” wyraz. Po jednej rundzie można przyspieszyć tempo zabawy i/lub w pierwszej rundzie każdy wyraz powtarzać dwa razy (np. wolno i szybko), w drugiej tylko raz (szybko). Bardzo fajna i angażująca zabawa.

Step  on…

Czyli nowa  zabawa, na punkcie której dzieci dosłownie oszalały!   Zasady bardzo proste: dzieci biegają/chodzą po pokoju, w tle gra muzyka, rodzic zatrzymuje ją w pewnym momencie i wypowiada słowo, które dzieci muszą szybko odnaleźć i na nim stanąć.

Find an animal

Dzieci poruszają się po pokoju przy muzyce, kiedy muzyka ucichnie rodzic podaje nazwę zwierzęcia do którego dzieci muszą jak najszybciej podbiec.

Guess!
Na sam koniec zajęć, kiedy przychodzi czas na sprzątanie, możecie wykorzystać tę grę. Wszystkie karty odwracamy tak, by nie było widać co się na nich znajduje, wskazujemy jedną z nich i mówimy What’s this? Guess! Kartę odwracamy dopiero, kiedy dzieci odgadną znajdujące się na niej słowo. Po kolei zbieramy wszystkie plansze z podłogi :)

     

 

Piątek 9.04.2021

Temat dnia: Zrób do przodu cztery kroki.

Witajcie Jagódki zanim rozpoczniemy zabawę zapraszam Was do piosenki : śpiewajcie i róbcie to co pani:

https://www.youtube.com/watch?v=ronZO0kOt9o

Jesteśmy już rozgrzani to teraz posłuchajcie opowiadania:

„Sport to zdrowie”-  Dorota Kossakowska

 Kacper chodzi do przedszkola. Lubi bawić się z kolegami i ze starszym bratem Michałem. Kiedy jest  w przedszkolu najchętniej buduje z klocków wieże, domy i garaże. Z bratem urządzają zabawy na podwórku. Ścigają się, wspinają na drabinki i grają w piłkę nożną. Brat Kacpra chodzi do szkoły i na treningi piłki nożnej. Nie wie jeszcze, czy zostanie piłkarzem, ale lubi sport. Wie, że uprawianie sportu daje siłę, poprawia kondycję i hartuje organizm. Kiedy Kacper pójdzie do szkoły też zacznie trenować. Może razem z bratem?

 

Rodzic zadaje pytania do opowiadania:

Gdzie chodzi Kacper?  Co lubi robić  w przedszkolu? Co robi z bratem w domu?

 Co trzeba robić, żeby być zdrowym? Czy trzeba uprawiać sport? A co trzeba jeść?

To teraz zapraszam Was na mini gimnastykę- ćwiczcie razem z mamą i tatą róbcie dokładnie to co oni:

https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE

Pewnie troszkę zmęczyłyście się więc odpoczniemy przy masażyku: niech zrobi go mama albo tata na Waszych pleckach  a potem Wy zróbcie im. Miłej zabawy.

Zanim zaproszę Was na spacer i zabawy na podwórku, oczywiście jeśli pozwoli na to pogoda, ponieważ dziś dzień gimnastyki , to poruszajcie się do słów rymowanki:

Zrób do przodu cztery kroki,
I rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa,
Ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok,
Przysiad i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy,
By koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć,
Na klaskanie też nasz chęć.
Teraz obróć się dokoła
I hurraaa! Zawołaj.

Myślę, że świetnie bawiłyście się, więc teraz czas na spacer! Rodzinne spacerowanie to jest  to!

 

 

08.04.2021 czwartek

Witam wszystkie Jagódki!!!

Temat dnia: Tanecznym krokiem

Realizacja projektu "Zabawa sztuką"

1. "Poranna rozgrzewka"

Włączcie filmik i poćwiczcie z Pipi :)

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

2. „Moje ciało, moja orkiestra” – rodzic wystukuje rytm np. klaszcząc, tupiąc, podskakując, uderzając rękami o uda, a dziecko odtwarza usłyszany rytm.

3. „Jaki ma tytuł?” – dziecko ogląda plakat Keitha Haringa i próbuje odpowiedzieć na pytania:

Jakich kolorów użył artysta?

Co robią osoby przedstawione na plakacie?

Jaki tytuł pasowałaby do tego dzieła?

Jak myślisz, w jakim nastroju są osoby przedstawione na plakacie?

Taniec.jpeg

4. „Taniec” to tytuł plakatu KeithaHaringa, a jak brzmi tytuł waszej ulubionej piosenki? Pora włączyć muzykę i zatańczyć wspólnie z dzieckiem. Zachęćcie również innych domowników do wspólnego tańca na dobry początek dnia.

5. „Układanka” – z kartki wycinamy postacie nawiązujące do twórczości Haringa. Można je narysować samodzielnie, wydrukować lub np. przerysować przykładając kartkę do ekranu laptopa/komputera. Wycinamy je, i kilka wybranych sylwet odrysowujemy na kartce.

szablon.png

PNGszablon.png (131,54KB)

Zadaniem dziecka będzie dopasowanie sylwety do odpowiedniego zarysu.

szablon2.jpeg

6. „Teatrzyk cieni” – do sylwet z poprzedniego zadania przyklejamy patyki, tak by każda osoba uczestnicząca w przedstawieniu miała swoją postać. Warto zaciemnić pokój, włączyć lampkę/latarkę, która zostanie skierowana na scenę (ścianę). Kto będzie bohaterem waszego przedstawienia? Wy! Porozmawiajcie swobodnie, stwórzcie dialog, który będzie scenariuszem waszego przedstawienia

cienie.jpeg

Udanej zabawy! <3

 

WITAJCIE JAGÓDKI!

07.04.2021

Dziś poznamy dyscypliny sportowe :)

1."Prosty taniec" – gimnastyka dzieci i rodziców z muzyką. Wskazywanie części ciała i ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej

Gimnastyka połaczona z tańcem to jest to! Razem z mamusią/tatusiem porusz ciało do piosenki "Prosty taniec"

https://www.youtube.com/watch?v=UvA7Fk44JFw

2.Zabawa ruchowa :"Raz, dwa, trzy – Baba Jaga patrzy" -

Zabawa, która zapewne zna mamusia, tatuś, a nawet babcia. Przypomę zasady. Mama/tata to Baba Jaga. Stoi tyłem do dziecka i woła: „Raz, dwa trzy, Baba Jaga patrzy”. W tym czasie szybko biegnij w jej/jego stronę. Na słowo „patrzy” Baba Jaga odwraca się. Jeśli nie zdołasz się zatrzymać w bezruchu, wracaj na start, jak dotkniesz Baby Jagi - zajmij jej miejsce.

3.Jakie znasz dyscypliny sportowe? – burza mózgu.

Wymień znane Ci dysycpliny sportowe. Którą z nich uprawia mamusia/tatuś? A ty? Którą lubisz najbardziej?

4.Obejrzyj filmik edukacyjny na temat dyscyplin sportowych oraz posłuchaj wiersza E. Pawlak "Elementarz sportowy"

Zajęcia przedszkolne - poznajemy dyscypliny sportowe.

5.Ćwiczenie kreatywności – wymyślanie przyrządu do ćwiczeń skonstruowanego przy użyciu przedmiotów codziennego użytku ;D

6.Spacer z krokomierzem – próby bicia rekordu rodzinnego.

Czas na spacer! Może uda się zrobić kilka kroków więcej niż wczoraj?

 

 

WITAJCIE JAGÓDKI!

06.04.2021

Po świętach czas na ruch i aktywność fizyczną. Gotowi do zabawy?

1. Zabawa paluszkowa "Pajączek" metodą Batii Strauss 

"Pajączek" to bardzo wesoła zabawa, która zapewni Wam

"wygimnastykowanie" paluszków.

  https://www.youtube.com/watch?v=ZhF0KaTm2WM

2."Po co nam aktywność fizyczna"? - obejrzyjcie filmik edukacyjny i spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: Po co nm aktywność fizyczna?

/https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY&feature=youtu.be
 
3.Zabawy z wykorzystaniem metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne "Rowerek"
Wykonajcie ćwiczenie "Rowerek"
Dzieci i rodzice leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami.
Leżą tak, aby jego stopa była oparta o siebie. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek.
Powtarzają rymowankę, różnicując jej tempo:
„Jedzie Radek na rowerze,
a pan Romek na skuterze.
Raz, dwa, trzy,jedz i ty”
 
4.Zabawa "Zrób to samo" – naśladowanie postawy ludzików, które są na obrazkach.
Nasladuj postawy ludzików , ktore sa na obrazkach :)
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=70
Plansza demonstracyjna wydawnictwa MAC
 
5.Zaprojektujcie wspólnie domowy tor przeszód.
Przypomnijcie sobie przy okazji zasady bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych  w  domu
 
6."Bijemy rodzinny rekord spacerowania" – brzmi ciekawie?
Wybierzcie się na spacer. Wykorztstajcie krokomierz w telefonie/zegarku i obliczcie trasę lub ilość, które udało się Wam wykonać. Codziennie postarajcie się zrobic chociaż kilka kroków.
 
Czekam na relacje  ;D
 
 

 

WITAJCIE JAGÓDKI!!!

02.04.2021 PIATEK

IMG_20210402_074420.jpeg

Šwięta już są naprawdę blisko! Czas na kuchenne! przygotowania!

1. Zabawa rytmiczna "Taniec"  https://youtu.be/SnA9-XotlAw

Pobawcie się razem naśladujac taniec pokazany na nagaraniu

2. "Zapraszam do kuchni"- zabawa w przewodnika po domowej kuchni. Rozmowa kierowana.

Zaproście rodziców do kuchni. Przedstawcie rodzicom kuchnie tak, jakby nie widzieli jej nigdy wcześniej.

Oprowadźcie ich po kuchni jak przewodnicy wycieczki ;-)

Opowiedzcie co można znaleźć w Waszej kuchni i co można przygotować. 
Opowiedźcie o najlepszej potrawie, która powstaje w tym miejscu.

3."Jestem bezpieczna/y w kuchni" – rozmowa z dzieckiem o tym,jak należy bezpiecznie zachowywać się w kuchni. Określanie co dziecko może robić samodzielnie, a co wyłącznie pod opieką rodziców. Wskazywanie urządzeń elektrycznych w kuchni.

W kuchni znajduje się wiele urządzeń, których dzieci nie mogą obsługiwać same. Znajdźcie te przedmioty/urządzenia. Tatuś/mamusia przypomni Wam o ty jak bezpiecznie należy zachowywać się w kuchni.

4.Zabawa badawcza: Czy kakao w proszku zmieszane z mąką, solą lub cukrem zmieni ich barwę? Co się stanie, gdy doda się trochę wody?

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQWZ8-GlUlpicMMWrkA2U2KTmHI6tFzRI1NAQ&usqp=CAU

Przeprowadźcie kuchenne eksperymenty. Czy kakao w proszku zmieszane z mąką, solą lub cukrem zmieni ich barwę? Co się stanie, gdy doda się trochę wody?

5."Wielkanocne potrawy"- rozmowa z dziećmi na temat potraw i wypieków, które zagoszczą na rodzinnym stole. Ustalenie w jaki sposób dziecko może uczestniczyć w kuchennych przygotowaniach. 

W święta na Waszych stołach pojawi się wiele wielkanocnych przysmaków. Porozmawiajcie o tym, a może będziecie gotować razem? Myślę, że to wspaniały pomysł!

Dla chętnych: gotowanie/pieczenie z mamusią lub tatusiem :)

6. "Kuchenna muzyka" – zabawy rozwijające zmysł słuchu.

Zamknijcie oczy. Mamusia/tatuś "zagra" na szklance, łyżeczkę, talerzyku, garnku... Odgadnijcie proszę te kuchenne odgłosy

7."Układamy rytmy" – układanie rytmów z przyborów kuchennych

Mamusia/tatuś ułoży rytm z przyborów kuchennych np.  kubek-łyżka-łyżka-kubek. Spróbujcie go ułożyć sami. Możecie też ułożyć rytm dla rodzica – ciekawe czy poradza sobie z tym zadaniem ;-)

8.Masażyk:"Placek babci"    

Jestem pewna, że lubicie masażyki! Mamusia/tatuś wykona je zaraz na Twoich pleckach. A może zrobicie później zamianę i wykonacie im masażyk? Na pewno się ucieszą ;-)

Babcia placek ugniatała, (naciskamy plecy dziecka płasko ułożonymi dłońmi) wyciskała, wałkowała (ściskamy dziecko za boki, przesuwamy płasko obie dłonie jednocześnie) raz na prawo, raz na lewo (przesuwamy dłonie w odpowiednich kierunkach)


Potem trochę w przód i w tył, żeby placek równy był.
Cicho… cicho… placek rośnie (nakrywamy dziecko rękoma lub całym ciałem)
w ciepłym piecu u babuni.


A gdy będzie upieczony(głaszczemy dziecko po plecach)
każdy brzuch zadowolony

 

DZIŚ WELE ZADAŃ DO WYKONANIA Z NIECIERPLIWOŚCIĄ CZEKAM NA RELACJE  :)

POZDRAWIAM !

 

01.04.CZWARTEK

Źródło: https://loogomowa.pl/dzieciece-masazyki/

1. "Gimnastyka dla smyka"- zabawy ruchowe i taneczne.

Wskoczcie w wygodne ubrania i poćwiczcie przy poniższych filmikach:

Rozgrzewka:

https://youtu.be/xrRsUL9HVj8

Ćwiczenia na równowagę:

https://youtu.be/0ih61-uU-zk

Ćwiczenia szybkościowe:

https://youtu.be/-F6pCqIImZ8

 

2. "Pisanki, kraszanki- święta wielkanocne" – bardzo proszę włączyć dzieciom piosenkę

https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

 

Rodzic pokazuje dziecku ilustrację baranka, kurczaczka i zajączka. Dziecko ogląda teledysk jeszcze raz i stara się znaleźć zwierzątka które ma na kartkach przed sobą.
zajączek.jpegbaranek.jpegkurczaczek.jpeg

3.Zabawa ruchowa do piosenki „Kaczuszki

          https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94

4. "Wielkanocne rytmy"- kontynuowanie ciągów.

sekwencje-1.jpeg


Rodzice drukują kartę. Dzieci odcinają prawy pasek i wycinają kwadraciki z obrazkami.
Podczas dopasowywania obrazków, rodzic razem z dzieckiem wskazują i nazywają po kolei to, co znajduje się na obrazkach na karcie.
Dzieci ustalają, co powinno znajdować się na końcu sekwencji.
Następnie naklejają/układają obrazek w odpowiednim miejscu.

Udanej zabawy <3

 

 

DZIEŃ DOBRY JAGÓDKI :)

31.03 Środa

IMG_20210330_212258.jpeg

Wielkanoc to czas pełen tradycji, zwyczajów i symboli. Porozmawiamy o nich dziś troszeczkę ;-)

1.Usiądź z mamusią/tatusiem na dywanie i pobaw się do słów piosenki "Kurka"

IMG_20210330_213753.jpeg

2.Obejrzyj filmik edukacyjny i spróbuj opowiedzieć swoimi słowami na pytanie: "czym jest tradycja"?

https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg

3.Zabawa matematyczna.

Rodzic rysuje na kartce jajko i wpisuje w nie losowo cyfry. Rodzic na jajku odrysowuje ścianki kostki, dziecko porównuje z kostką i znajduje na rysunku.

4.Zabawa ortofoniczna – "Kto się schował w wielkanocnym koszyczku?"

Dziecko naśladuje głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje rodzic, wyjmując je z koszyczka:

  • kurczątko: pi, pi, pi – dziecko rękami jak skrzydełkami,
  • baranek: bee, bee, bee – dziecko chodzi na czworakach
  • kogucik: kukuryku – dziecko uderza o uda dłońmi prostych rąk.

5. ZADANIE NA DZIŚ!

Wykonaj pisanke według własnego pomysłu :)

(Można wykorzystać dołączoną karte pracy)

POWODZENIA!

 

 

30.03 Wtorek

Kochane dzieci! Wielkimi krokami zbliżają się święta wielkanocne. Dzisiejszy dzień poświęcimy na ... porządki! Lubicie porządki? Oj nie słysze? Niektore z Was odpowiedziały "tak" bardzo cichutku :) Przed Wami kilka zabaw, które mam nadzieje przyniosą Wam dużo radości!

1. Praca z utworem literackim przeczytanym przez rodzica - wiersz Marii Terlikowskiej:" Każdy po sobie sprząta"

W naszym domku, w czterech kątach,
Każdy sam po sobie sprząta.
Pierwszy kącik jest Elżbietki,
Która właśnie sprząta kredki.
Drugi kącik jest Agatki:
Chowa szmatki do szufladki.
Trzeci kącik jest Rozalki,
Która sprząta pokój lalki.
W czwartym kącie, w kącie Janki,
Ktoś wycinał wycinanki.
Na podłodze, koło szafki,
Ktoś rozrzucił jakieś skrawki,
Ktoś zostawił klej otwarty
W zaśmieconym kącie czwartym...
Kto tu sprzątnie, moje dzieci?
Oczywiście, ten, kto śmiecił!

Odpowiedz na pytania:

1. Czy zapamietałas/eś imiona dziewczynek z wierszka?

2.Co znajdowało sie w kącikach w domu?

3. Czy potrafisz posprzątać po sobie Twoje miejsce zabawy?

 

2. "Tropiciele bałaganu"- zabawa w odnajdywaniu przedmiotów, zabawek które zmieniły swoje położenie.

Zamknij prosze oczy. Mamusia lub tatuś zaraz zmieni położenie niektórych przedmiotów w pokoju. Ciekawe czy odgadniesz co sie zmieniło.

3. Rozwiąż zagadki na temat przedmiotów służących do sprzątania.

Na górze - drewniane ramię,
na dole - gęsta czupryna.
Znikają z podłogi śmieci,
gdy taniec rozpoczyna.    (MIOTŁA)

Stoi w kuchni szafka,
ten kto jej używa,
wie, że jest przydatna,
bo wszystko pozmywa. (Zmywarka)

4. Pląsy przy piosence: "Piosenka o sprzątaniu domu"- rozmowa na temat treści pioseenki.

Posłuchaj piosenki o sprzątaniu domu i spróbuj zatańczyć tak jak lubisz. Czy zgadasz sie ze słowami: "Skoro wszyscy razem w domu tym mieszkają/Wszyscy niech tak samo o porządek dbają"?

https://youtu.be/imoS6Wkr04w

5.Zabawa ruchowo-naśladowcza: "Robimy porządki"

Pobaw się z mamusią/tatusiem w robienie porządków - biegaj swobodnie po pokoju. Na hasło rodzica np. odkurzam, wycieram kurze, myję okna, zbieram zabawki itp..., naśladuj dane czynności

6. Zadanie na dziś !!!!!!!

Proszę abyś posprzatała/eś swój pokój samodzielnie :) Napewno wspaniale wykonasz zadanie.

Oczywiscie czekam na zdjęcie ;)

 

 

 

 

29.03. Poniedziałek

ROZPOCZYNAMY TYDZIEŃ ZWIĄZANY ZE ŚWĘTAMI WIELKANOCNYMI

IMG_20210329_061054.jpeg

Screenshot_2021-03-29-06-11-26-553_com.google.android.apps.docs.jpeg

Screenshot_2021-03-29-06-11-56-838_com.google.android.apps.docs.jpeg

IMG_20210329_061214.jpeg

Prosze o wykonanie karty pracy nr 21 - budowanie wypowiedzi, kształtowanie rozwoju emocjonalnego, ćwiczenia sprawności manualnej i orientacji  w przestrzeni. Dzieci opowiadają jak spędzają święta z rodziną. Przygotowują kartkę świąteczną dla bliskiej osoby:ozdabiają rysunek nalepkami, wyklejają watą.

Na zakończenie zapraszam dzieci  wraz z rodzicami do zabawy przy piosence pt."Idą lisy dwa"      MIŁEJ  ZABAWY ! ;)

Screenshot_2021-03-29 Idą Lisy Dwa - Piosenki dla Dzieci - Bajlandia tv - Zestaw Dziecięcych Piosenek.png

 

https://www.youtube.com/watch?v=PJXzaXe4k9k

 

 

diseno-pegatinas-ingles-palabra-ninos-felices_1308-5863.jpeg

Słownictwo związane z Wielkanocą:

Easter – Wielkanoc

Easter Bunny – króliczek, który przynosi dzieciom wielkanocne prezenty

Easter basket – koszyczek z prezentami, przynoszony przez króliczka

Easter eggs – jajka wielkanocne, pisanki lub jajka czekoladowe

 

„Easter Eggs” – Dzieci odnajdują schowane w różnych miejscach szablony jajek w różnych kolorach. Układają je na dywanie segregując na kolory (red, geen, blue, yellow, orange).


 „What’s missing?” – Rodzic rozkłada kolorowe jajka na dywanie, zakrywa jedno z nich. Zadaniem dzieci jest podać kolor jajka, które zostało zakryte (podczas zakrywania jajek dzieci mają zamknięte oczy). 

 

,,Put in the basket..” – mówimy polecenie, włóż do koszyka 2 jajka np. put in the basket two eggs, lub kolorami np. red eggs.

 

Zabawa z rymowanką, która jest bardzo prosta:

Easter eggs, Easter eggs, where are they?

Open your eyes and look around,

Open your eyes and look around!

Jak tylko powiemy rymowankę, dzieci wyruszą na “poszukiwanie” jajek. 

 

 

 

 

 

Data
23 marca
niedziela
Newsletter
Kalendarz