W co się bawić z Biedronką
Drodzy rodzice!!!
Życzymy cudownych chwil spędzonych na nauce i zabawie ze swoimi pociechami
i z utęsknieniem czekam na powrót do przedszkola!
Temat tygodnia: KSIĄŻKA MOIM PRZYJACIELEM
Piątek 16.04.2021r
Temat: ,, Co można kupić w księgarni”
Witam wszystkie Biedroneczki i zapraszam do wspólnej zabawy!!!
- Na powitanie proponuję dzisiaj poranną gimnastykę. Proszę kliknąć w poniższy link:
https://www.youtube.com/watch?v=W8c6k4FGgHM
- Dzisiaj zapraszam Was do księgarni – sklepu z książkami. Tutaj książki kupujemy, płacimy za nie pieniędzmi i zabieramy na zawsze do domu. Zastanówcie się, co jeszcze można kupić w księgarni?- powiedzcie o tym mamusi.
- „Poproszę trzy książki” – zabawa dydaktyczna. Kształtowanie umiejętności posługiwania się pieniędzmi poprzez zabawę w sklep.
Przygotujcie kartki w trzech kolorach: czerwonym, niebieskim i żółtym.Z kolorowych papierów wytnijcie prostokąty- będą to wasze banknoty ( pieniądze).
Rodzic rysuje na prostokątach:
- Czerwony- jedno czarne kółeczko
- Niebieski- dwa czarne kółeczka
- Żółty – trzy czarne kółeczka
,,Pieniądze” ułóżcie sobie np. w pudełku. –Wyobraźcie sobie, że to są prawdziwe pieniądze, za które możecie coś kupić. Krzesło to ,,okienko w kasie”, gdzie zapłacicie za kupione książki. Przenosimy się do dużej księgarni, w której jest bardzo wiele regałów z kolorowymi książkami. Są tutaj książki pełne obrazków, są też takie, w których są same litery.
Dziecko, które jest klientem, prosi sprzedawcę ( mama) o książkę (lub kilka książek) – może zażyczyć sobie konkretną książkę lub poprosić sprzedawcę o możliwość dokonania samodzielnego wyboru. Sprzedawca podaje cenę (w kolorowych banknotach), pamiętając o wartości banknotów czyli kropkach.
Bawiąc się w księgarnię pamiętajmy o stosowaniu zwrotów grzecznościowych: Dzień dobry, Do widzenia , Proszę, Dziękuję, Poproszę.
Zestaw ćwiczeń ruchowych.
– „Ile zrobię kroków?” – dziecko dostaje książkę w twardej oprawie, kładzie ją sobie na głowie i próbuje zrobić kilka kroków. Rodzice liczą, ile kroków udało im się zrobić, zanim książka spadła. książki w twardej oprawie. Następnie rodzic kładzie sobie książkę na głowie, robi kroki, a dziecko liczy je.
- Połącz takie same książki – karta pracy, którą znajdziecie w poniższym załączniku.
- „Baba Jaga” – jedna osoba to Baba Jaga, staje w jednej części pokoju, odwraca się plecami do reszty i mówi: Raz, dwa, trzy, Baba Jaga patrzy. Wszyscy w czasie wypowiadania tych słów muszą z drugiej części pokoju jak najszybciej do niej dobiec. Gdy Baba Jaga się odwróci, wszyscy zastygają w bezruchu – wykonując jakąś ciekawą figurę. Jeśli ktoś się poruszy, wraca na koniec pokoju. Kto pierwszy dobiegnie do celu, ten staje się Babą Jagą.
Dziękuję za wspólną zabawę J
Czwartek 15.04.2021r
Witam Biedroneczki i zapraszam do wspólnej zabawy!!!
Temat: „Czy książka może być smutna?”
- Pobudka! Proszę abyście samodzielnie się ubrali i umyli ząbki.
Zjedzcie śniadanko, pamiętajcie o kulturalnym zachowaniu się przy stole podczas posiłków.
- Przywitajcie się dzisiaj piosenką „Dzieńdoberek”. Zaproście do tańca rodziców.
Tutaj znajdziecie piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=HeXHBEaimuE
- Słuchanie wiersza ilustrowanego obrazkami pt „Smutna książeczka” O. Adamowicz
„Smutna książeczka”
Pewnego dnia ze swej półeczki,
skoczyły na ziemię wszystkie książeczki.
Razem tańczyły, razem śpiewały,
I bardzo dobrze się rozumiały.
Lecz jena książeczka w kącie została,
taka samotna i taka mała.
Bo wczoraj Basia, jedna z dziewczynek,
karteczki z niej powyrywała i długopisem strony popisała.
Cichutko w kącie książeczka płakała,
bo do czytania się nie nadawała.
Pamiętajcie zatem dzieci kochane,
że książeczki chcą i lubią być szanowane.
Ilustracje do wiersza:
- Rodzic zadaje pytania do wysłuchanego wiersza:
- Kto występował w wierszu ?
- Co robiły książki ?
- Dlaczego jedna książeczka była smutna ?
- O czym powinniśmy pamiętać podczas korzystania z książek ?
- Rodzic wspólnie z dzieckiem omawia i utrwala zasady korzystania z książek na podstawie ilustracji, które znajdują się w poniższym załączniku.
- Ćwiczenia oddechowe „Kartka” – próby odwracania kartek w książce przy pomocy dmuchania - rozwijanie pojemności płuc.
- . „Szanowanie książek”- Tak! czy Nie!
Rodzic zadaje pytanie a dziecko odpowiada TAK lub NIE i dlaczego:
- Jeśli chcemy zaznaczyć miejsce, w którym czytamy, zaginamy róg kartki.
- Książeczki oglądamy brudnymi rękoma.
- Podczas posiłku oglądamy książkę. Rzucamy książką o podłogę i depczemy.
- Po obejrzeniu lub przeczytaniu książkę odkładam na półkę.
- Gdy chcemy kupić książkę idziemy do sklepu spożywczego.
- Gdy chcemy wypożyczyć książkę, idziemy do biblioteki.
- Książka wykonana jest z papieru.
- Wycinamy obrazki z książki z biblioteki.
Brawo, pewnie wszystkim udało się odpowiedzieć prawidłowo!!!!
Dziękuję za zabawęJ
Środa 14.04.2021 r.
Witajcie Biedroneczki, zapraszam Was do wspólnej zabawy!
- "Głowa, ramiona, kolana, piety" - zabawa ruchowa do piosenki.
- „Różne książeczki z naszej półeczki”- tworzenie zbiorów przedmiotów, próby klasyfikowania.
Rodzic gromadzi różnego rodzaju książki – zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych, albumy, grube i cienkie, duże i małe, z ilustracjami i bez. Pokazuje dziecku powstały zbiór. Zadaje pytania: Co to są za przedmioty? Czy są takie same? Co je różni? Co mają wspólnego? Dzieci podejmują próby klasyfikowania książek ze względu na daną cechę.Rodzic zapoznaje dziecko z pojęciami: okładka, strona, kartka, obrazek.
- „Otwarte księgi” – ćwiczenie ramion.
Dziecko biega po pokoju. Na hasło Czytamy! Zatrzymuje się w miejscu, ręce wysuwa przed siebie i kilka razy otwiera je i zamyka (jak rozkładanie książki). Zabawę powtarzamy kilka razy.
- „Zakładka do książki” – praca plastyczno-techniczna.
Rodzic wręcza dziecku pasek kolorowego lub białego brystolu. Dziecko ozdabia go tak jak ma ochotę – rysując, naklejając naklejki lub drobne elementy (które może wyciąć za pomocą ozdobnych dziurkaczy). Efekt swojej pracy dziecko może zaprezentować w formie zdjęcia i przesłać na grupę whatsapp :)
- Przeczytajcie wspólnie wybraną przez dziecko książkę, z wykorzystaniem stworzonej wcześniej zakładki. Postarajcie się omówić treść przeczytanej książeczki.
Rodziców zachęcam do zapoznania się z listą książek, polecanych przez Fundację „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom”
Udanych zabaw i miłego czytania Biedroneczki !!! :)
Wtorek 13.04.2021r
Witam Biedroneczki i zapraszam do wspólnej zabawy!!!
Temat: „Jak powstaje książka?”
- „Gimnastyka” – teraz czas na gimnastykę buzi i języka:
Grażyna Wasilewicz
Wstawać leniuszki!
Spróbujcie zagwizdać.
Podnieście głowy znad poduszki!
I rozruszajcie swe kosteczki!
Najpierw skaczemy jak piłeczki,
Naprzemiennie dotykajcie czubkiem języka dziąseł górnych i dolnych.
kroki do przodu, do tyłu kroki
Wysuwajcie język jak najdalej z jamy ustnej i wsuwajcie go z powrotem.
i znów powtarzamy zwinnie podskoki.
Naprzemiennie dotykajcie czubkiem języka górnej i dolnej wargi, mając szeroko otwarte usta.
Zróbmy skłon w lewo oraz skłon w prawo.
Dotykajcie czubkiem języka ostatnich dolnych zębów z prawej i lewej strony.
biegniemy wkoło rześko i żwawo,
Oblizujcie zęby, mając szeroko otwarte usta.
Skaczemy lekko, jak po kamykach,
Dotykajcie czubkiem języka różnych miejsc na podniebieniu.
szybko chowamy się w policzkach.
Wypychajcie językiem policzki
Ręce czują się pokrzywdzone:
„My także chcemy być spocone”.
Więc naśladują lot sokoła,
Naśladujcie rękoma lot ptaka
a teraz robią duże koła,
Krążcie rękoma.
Kołyszą się jak drzewa, jak trawa
Kołyszcie rękoma nad głową,
potem przy kolanach lub stopach.
i biją z przodu i z tyłu brawa.
Klaszczcie przed sobą i za sobą.
A na sam koniec zróbmy śmieszną minę
Wykonajcie dowolną śmieszną minę.
i udajmy się na zasłużony odpoczynek.
„Jak powstaje książka?”
(fragment)
Dzisiaj się dowiemy jak książki powstają
i jaką drogę do nas przemierzają.
Gdy pisarz ma już pomysł na książkę, to jest już dobry początek…
AUTOR: Magdalena Tokarczyk
- Bardzo proszę przyjrzyjcie się poniższym zdjęciom, a dowiecie się jak powstaje książka.
POWSTANIE KSIĄŻKI - WYDAJE SIĘ TO TAKIE PROSTE,
ALE GDY BLIŻEJ PRZYJRZYMY SIĘ TO WIDAĆ,
ŻE TRZEBA WŁOŻYĆ WIELE TRUDU,
ABY PÓŹNIEJ MÓC WZIĄĆ DO RĘKI UPRAGNIONĄ KSIĄŻKĘ!
Tutaj znajdziecie zdjęcia.
- „Czym różnią się książki?”- zabawa dydaktyczna
Bardzo proszę aby dzieci rozłożyły na kocyku książeczki, które mają w swoim pokoiku. Rodzic zadaje dziecku pytania.
- Czy wszystkie książki są takie same?
- Jakiej wielkości mogą być książki?
- Proszę wskazać jakąś dużą/ małą książkę.
- Czy wszystkie książki mają taką samą grubość?
- Proszę wskazać książkę, która jest gruba/cienka?
- Czy wszystkie książki mają taki sam kolor?
- Wskażcie jakąś książkę i powiedzcie, w jakim jest kolorze?
Bardzo proszę Biedroneczki posprzątajcie sami po zabawie.
- Małe-duże”- zabawa ruchowa.
Rodzic rozkłada na podłodze dwa kolorowe kocyki lub ręczniki. Na nich umieszcza książki małe i duże. Następnie włącza piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=o-Yju0SAf_c
Podczas trwania utworu, dziecko swobodnie poruszają się po podłodze. Na pauzę w muzyce rodzic podaje hasło: duże lub małe, a zadaniem dz. jest ustawić się przy obręczy, wewnątrz której znajduje się odpowiedniej wielkości książka. Zabawę powtarzamy kilka razy.
- Jeśli masz jeszcze trochę siły pokoloruj obrazek. Pamiętaj aby prawidłowo trzymać kredkę :)
6.Bajkowa opowieść(Gabriela Gąsienica)- zabawa paluszkowa.
Zapraszam do zabawy paluszkami. Rodzic czyta wierszyk i wykonuje wspólnie z dzieckiem gesty zawarte w instrukcji.
W bajkowym świecie, w kolorowym świecie
zataczamy łuk jedną ręką, potem drugą – „rysujemy” tęczę
z serduszek piernikowych domek znajdziecie.
łączymy palce dwóch dłoni – tworząc z nich serce, następnie robimy „daszek”
Obok domu – ścieżka. Do domu krasnoludków
prostujemy po kolei palce prawej dłoni – zaczynając od najmniejszego
wędruje Królewna Śnieżka, idzie powolutku.
„idziemy” palcami prawej dłoni po wnętrzu lewej
W orzeszka łupince ktoś płynie, jak gdyby w niewielkiej łódeczce!
naśladujemy palcami falowanie wody
Przyjrzyj się dobrze dziewczynce – malutkiej Calineczce.
przykładamy dłonie do oczu – robimy „okulary”.
Poniedziałek 12.04.2021 r.
Witajcie Kochane Biedroneczki, zapraszam Was do wspólnej zabawy!
Temat: Krasnoludki na smutki
1. Wysłuchanie wiersza Jana Brzechwy „Krasnoludki”.
Jest na świecie kraj malutki,
Gdzie mieszkają krasnoludki,
Mają domki z cienkiej słomki,
Z kominami jak poziomki.
Krasnoludek, gdy jest młody,
Wcale nie ma jeszcze brody,
Żadnych ważnych spraw nie miewa,
Tylko bawi się i śpiewa….
2. Rodzic zadaje dziecku pytania, gdy dziecko ma problem z odpowiedzią, rodzic pomaga:
- Jak myślisz, jak wyglądają krasnoludki?(są małe, mają czerwone czapki, mają brodę)
- Gdzie je można spotkać?(w bajkach)
- Czy znasz bajki w których występują krasnoludki?(np. „Królewna Śnieżka”, „O krasnoludkach i sierotce Marysi”, „Na jagody”)
3. „My jesteśmy krasnoludki”- Zabawa ruchowo-naśladowcza inspirowana słowami piosenki.
Naśladowanie ruchem przez rodzica i dziecko tekstu piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=3-eNzX7xmFs
My jesteśmy krasnoludki,(wskazywanie na siebie palcem)
Hopsa sa, hopsa sa,(podskoki)
Pod grzybkami nasze budki(kucanie i pokazywanie dłonią małych grzybków))
Hopsa sa, hopsa sa,(podskoki)
Jemy mrówki, żabie łapki,(dotykanie naprzemienne dłońmi ust)
Oj tak ,tak, oj tak, tak,(potakiwanie głową)
A na głowach krasne czapki,(unoszenie złączonych wysoko dłoni)
To nasz znak, to nasz znak.(wskazywanie na siebie palcem)
Gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy, (odgarnianie „trawy” obiema rękami)
Tru- tu- tu, tru- tu -tu,(naśladowanie gry na trąbce)
Gdy ktoś senny, to uśpimy, (dłoń przy ustach – „ziewanie”)
Lu lu lu, Lu lu lu,(kołysanie łączonych dłoni)
Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka, (grożenie palcem)
O jojoj, o jojoj To zapłacze niezabudka,(pokazywanie palcem płynących po policzkach łez)
Uuu, uuu. (pocieranie piąstkami oczu)
4. Mały i duży krasnoludek''-zabawa orientacyjno -porządkowa.
Dziecko chodzi po pokoju przy włączonej piosence. Gdy zatrzymamy muzykę dziecko reaguje na polecenia:
-,,mały krasnoludek''- kuca
- krasnoludek chodzi
- ,,duży krasnoludek''- staje na palcach i wyciąga ręce do góry
- krasnoludek biega
5.„Krasnoludek” – ćwiczenie spostrzegawczości.
Rodzic drukuje i wycina obrazek krasnoludka wzdłuż linii na trzy części. Dziecko składa obrazek z części i nakleja go na kartkę. Przyklejony obrazek dziecko koloruje.
6. "Domki dla krasnoludków" zabawa konstrukcyjno– manipulacyjna
Z dostępnych w domu klocków ,zbudujcie proszę domek dla krasnoludków według własnego pomysłu.
Czekam na zdjęcia Waszych wspaniałych budowli!!!
Udanej zabawy!
Nowe słownictwo :
a lion - lew
a monkey - małpa
a zebra - zebra
Throw the beanbag
To idealna zabawa na rozpoczęcie pracy ze słownictwem. Dziecko rzuca woreczek wypełniony grochem na rozłożone na podłodze karty. Mogą wycelować w słowo, które już znają, a może im się to nie udać, tak czy inaczej wspólnie powtarzamy “wylosowany” wyraz. Po jednej rundzie można przyspieszyć tempo zabawy i/lub w pierwszej rundzie każdy wyraz powtarzać dwa razy (np. wolno i szybko), w drugiej tylko raz (szybko). Bardzo fajna i angażująca zabawa.
Step on…
Czyli nowa zabawa, na punkcie której dzieci dosłownie oszalały! Zasady bardzo proste: dzieci biegają/chodzą po pokoju, w tle gra muzyka, rodzic zatrzymuje ją w pewnym momencie i wypowiada słowo, które dzieci muszą szybko odnaleźć i na nim stanąć.
Find an animal
Dzieci poruszają się po pokoju przy muzyce, kiedy muzyka ucichnie rodzic podaje nazwę zwierzęcia do którego dzieci muszą jak najszybciej podbiec.
Guess!
Na sam koniec zajęć, kiedy przychodzi czas na sprzątanie, możecie wykorzystać tę grę. Wszystkie karty odwracamy tak, by nie było widać co się na nich znajduje, wskazujemy jedną z nich i mówimy What’s this? Guess! Kartę odwracamy dopiero, kiedy dzieci odgadną znajdujące się na niej słowo. Po kolei zbieramy wszystkie plansze z podłogi :)
Tematyka tygodniowa: „Wiosna w ogrodzie”
Piątek 09.03.2021
Witam i zapraszam do zabawy!!!
Temat dnia: „Jak zbudowany jest kwiat”?
1.Zatańczcie do piosenki, by rozruszać ciało.
https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w
- „Co powiedziałam?”- ćwiczenie syntezy słuchowej
Rodzic wymawia słowa związane z wiosną z podziałem na sylaby. Dzieci syntezują sylaby i mówią całe słowa.
Propozycje słów:
wio-sna, tra-wa, zie-lo-ny, słoń-ce, bo-cian, kwia-ty
3. "Budowa kwiatu nasiennego"- zabawa dydaktyczna.
Rodzice tną poniższy obrazek kwiatka wzdłuż linii.
Następnie rodzic układa kawałki w rozsypce.
Dzieci składają obrazek kwiatka z prostokątnych puzzli.
Zwracają uwagę, z jakich części się składa; słuchają nazw tych części wypowiadanych przez rodzica (łodyga, liście, kwiat, korzeń).
4.Nauka rymowanki „Jak zbudowany jest kwiat” A. Bober.
Bo przedszkolak każdy wie,
z czego kwiatek składa się.
Najpierw korzeń i łodyga,
co zielone listki dźwiga.
A na końcu piękny kwiat –
i ładniejszy jest już świat.
5. Zatańczcie do piosenki ilustrując jej treść.
- grabienie,
- kopanie grządek,
- sadzenie nasionek,
- podlewanie
https://www.youtube.com/watch?v=fdhmWn8bi7o
- "Wiosenny kwiat"- praca plastyczna.
Wykonajcie wspólnie pracę prezentującą wiosenny kwiatek. Propozycja:
Bawcie się dobrze!
Czwartek 08.04.2021
Witam i zapraszam do zabawy!!!
Temat dnia: „Wiosenne kwiaty”
1. Poranna gimnastyka dla smyka
Ubierzcie się w wygodne stroje- leginsy/krótkie spodenki, koszulki z krótkim rękawkiem.
Zajmijcie miejsce na dywanie.
Jeśli nie macie dywanu:
- rozłóżcie maty – jeśli któraś mama ćwiczy
- mogą być także piankowe , duże puzzle
- lub koc
- lub zwykłe ręczniki
Włączcie filmik i razem poćwiczcie:
https://www.youtube.com/watch?v=RgSgFtLS-LA
2. „Rysujemy kwiatka”- ćwiczenia grafomotoryczne
Posłuchajcie rymowanki:
Jedno kółko w samym środku,
Wokół sześć kolejnych – płatków.
Długa linia - to łodyga.
Jeszcze tylko listka trzeba.
Proszę, aby rodzic narysował kwiatka według treści rymowanki, następnie rodzic czyta rymowankę a dziecko paluszkiem rysuje po konturach kwiatka.
3. „Palcem malowane”- zabawy z kaszą
Na pokrywkę z pudełka po butach wysypcie kaszę. Warstwa powinna być w miarę cienka, tak by jedynie pokryć dno pokrywki.
Postawcie przed dzieckiem obrazek kwiatka. Odczytajcie ponownie rymowankę z wcześniejszej zabawy i zachęćcie dziecko, by samo, palcem na kaszy spróbowało narysować kwiatek.
Jeśli nie macie pokrywki, można wykorzystać:
- tacę
- lub duży talerz
Jeśli nie macie kaszy jęczmiennej, można wykorzystać:
- sól lub cukier- jednak wtedy dno pudełka/naczynia nie powinno być białe
- lub piasek dla papug
- lub bułkę tartą
4. Wiosenne kwiaty
- Obejrzyjcie filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=kVQ5Z88jKVQ
- Postarajcie się zapamiętać nazwy wczesnowiosennych kwiatów.
- Jakie kolory mają: przebiśniegi i krokusy?
- Który kwiat się Wam najbardziej podobał?
5. „Taniec kwiatów”- improwizacja taneczna do utworu F. Chopina „Wiosenny Walc”
Zamieńcie się na chwilę we wczesnowiosenne kwiaty. Jak się nazywacie? Poproście mamusię żeby pożyczyła wam swoją apaszkę lub chustkę. Zatańczcie do utworu z wcześniejszego filmiku.
Bawcie się dobrze!
Środa 07.04.2021
Witajcie Biedroneczki, zapraszam do wspólnej zabawy!
Temat dnia: Pożyteczne dżdżownice
1. "Poranna rozgrzewka"
Włączcie filmik i poćwiczcie z Pipi :)
https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w
2. Zagadki słowne- wprowadzenie do tematu zajęć
Rodzic czyta zagadki, dziecko stara się odpowiedzieć na nie.
Spulchnia ziemię
to nie wróg.
Mieszka w ziemi
nie ma nóg. (dżdżownica)
Mam czarne futerko i mały ryjek,
Pod ziemią spokojnie sobie żyję.
Ogrodnicy za mną nie przepadają
I na moje kopce ciągle narzekają. (kret)
To ogromne szczęście
mieć dom zawsze ze sobą,
nigdzie się nie spieszyć
i sunąć sobie drogą. (ślimak)
Kropek mam wiele
na pelerynce czerwonej.
Fruwam nad łąką
wśród trawy zielonej. (biedronka)
3. „ Czy dżdżownica jest pożyteczna?” – pogadanka na temat roli dżdżownicy w ogrodzie.
Rodzic opowiada dziecku o dżdżownicy i jej pożytecznej roli: Podczas spacerów po ogrodzie można zobaczyć małe stworzenia, które zakopują się w ziemi. To dżdżownice. Gdy spotykasz na ścieżce dżdżownicę, najlepiej ją ominąć i pozwolić, aby przemieściła się w bezpieczne miejsce. Nie wolno krzywdzić tych stworzeń. Dżdżownice większość czasu spędzają pod ziemią, która nie może być zbyt mokra, bo wtedy dżdżownica się dusi (dlatego podczas deszczu dżdżownice wychodzą spod ziemi), gleba nie może być też zbyt sucha. Dżdżownice zjadają i wypluwają duże ilości ziemi i tym samym ją spulchniają – powodują, że w głąb ziemi dostaje się więcej powietrza i staje się dzięki temu bardziej żyzna. Rośliny bardzo lubią taką spulchnioną ziemię i dużo lepiej rosną w takich miejscach, gdzie dżdżownice drążą kanaliki. Dlatego też dżdżownice są bardzo pożyteczne i ogrodnicy cenią sobie ich pracę w ogrodzie.
Rodzic zadaje dziecku pytania na podstawie ilustracji:
Popatrz na zdjęcie dżdżownicy: Co można o niej powiedzieć? Jaki kształt ma jej ciało? Jest gruba czy chuda? Długa czy krótka? Co widzisz na obrazku? Co dostaje się pod ziemię przez kanaliki, które żłobią dżdżownice?
4. Pełzająca dżdżownica – zabawa ruchowa.
Dziecko kładzie się na dywanie na brzuchu i naśladuje ruch pełzającej dżdżownicy. Porusza się przy dźwiękach dowolnej muzyki, gdy usłyszy „odgłos stóp” (głośne tupanie rodzica), zwijają się w kłębek. Zabawa przebiega kilka razy.
5. Jakie są dżdżownice?- zabawa matematyczna.
Potrzebne będą do tej zabawy dżdżownice wycięte z papieru w różnych kolorach i długościach (trzy rodzaje długości).
Rodzic rozkłada na podłodze przed dzieckiem papierowe dżdżownice o różnej długości. Dziecko powinno je pogrupować. Rodzic zadaje pytania: W jaki sposób możemy podzielić te dżdżownice? (ze względu na kolor i długość). Dziecko, manipulując modelami, segreguje papierowe dżdżownice i przelicza głośno ich liczbę. Następnie rodzic prezentuje dwa okazy i pyta: Która z dżdżownic jest dłuższa? Która jest krótsza? Może zachęcić dziecko, aby ułożyło je od najkrótszej do najdłuższej.
6. „Dżdżownica na liściu szałwii” – bajka relaksacyjna
Rodzic zaprasza dziecko do wygodnego ułożenia się na łóżku lub dywanie, włącza spokojną muzykę np.
https://www.youtube.com/watch?v=_E1f4imOJcA
i snuje opowieść:
Dżdżownica na liściu szałwii
(Katarzyna Wójcik-Bożętka)
Mała dżdżownica wygrzewała się na listku szałwii... Było jej przyjemnie i miło... Promyczek słońca tańczył na jej nóżkach... brzuszku... głowie... Czuła, jak ciepło rozlewa się po całym ciele. Gdzieś obok bzyczały pszczółki, liść delikatnie kołysał się w wiosennym zefi rku... Oczka małej dżdżownicy zamykały się, powieki opadały... Czuła się bezpieczna, szczęśliwa i zadowolona. Zasnęła.
Śniło jej się coś miłego. Liść bujał tak delikatnie i przyjemnie... słońce grzało cudownie... Było ciepło i wygodnie... Nagle na nos dżdżownicy spadła kropla deszczu, wybudzając ją z przyjemnej drzemki. Przeciągnęła się i przemieściła w inne suche miejsce, aby schronić się przed deszczem. A gdy znalazła bezpieczne miejsce, zwinęła się w kłębek i zasnęła spokojnie.
Udanej zabawy Biedroneczki ! <3
Wtorek 06.04.2021
Witam i zapraszam do wspólnej zabawy!!!
Temat dnia: „Od cebulki do kwiatka”
- Poranna gimnastyka dla smyka.
Pobudka, pora wstawać. Instrukcję znajdziecie w poniższym linku
https://www.youtube.com/watch?v=oUFKW4OjhiM
Wszystko od cebulki się zaczyna.
To z niej wyrasta co druga roślina.
To z niej wyrasta co drugi kwiat.
A dzięki nim piękniejszy jest świat.
2. „Cebuluś”- oglądanie teatrzyku do opowiadania A. Bober (na podstawie bajki Daniela R. Pagana)
https://www.youtube.com/watch?v=C9M28TaLO78&t=1s
- Pytania do teatrzyku- rodzic zadaje dziecku. Proszę zwrócić uwagę żeby dziecko odpowiadało pełnym zdaniem.
- Jak nazywał się bohater opowiadania?
- Kim byli jego przyjaciele?
- Dlaczego Cebuluś nie chciał wychodzić ze swojego podziemnego domku?
- Jak pająk Piotr wydostał się z domku Cebulusia?
- W co zamieniła się gąsienica Gabrysia?
- Co zrobił Cebuluś, gdy w końcu postanowił wydostać się ze swojego domku?
- Jaki kwiat wyrósł z cebulki?
- „Wiosenne porządki”- gimnastyka buzi i języka.
Idzie wiosna, należy zrobić wiosenne porządki w buzi. Najpierw malujemy sufit (język wędruje po podniebieniu), potem ściany (język po wewnętrznej stronie policzków). Zamiatamy podłogę (język porusza się po dolnych dziąsłach). Teraz czas umyć okna (język przesuwa się po zębach górnych i dolnych). Pierzemy firanki (parskanie wargami). Zamiatamy schody (oblizywanie warg). Porządkujemy strych (język podnosi się do górnych dziąseł) i piwnicę (język na dolne dziąsła).
- Zatańczcie do piosenki ilustrując jej treść.
- grabienie,
- kopanie grządek,
- sadzenie nasionek,
- podlewanie
https://www.youtube.com/watch?v=fdhmWn8bi7o
- Pokoloruj najładniej jak potrafisz
Roślinka -ćwiczenie całego ciała
Dziecko siedzi w siadzie skulonym. Powoli wstaje i jak najwyżej wyciąga ręce stając na palcach. Następnie powoli wraca do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtarza kilka razy.
Udanej zabawy :)
Tematyka tygodniowa: „Wielkanoc”
Kolorowych jajeczek,
rozczochranych owieczek,
rozkicanych króliczków,
pyszności w koszyczku,
a przede wszystkim
mokrego ubrania
w dniu wielkiego lania!
Wesołych Świąt Wielkanocnych.
Piątek 02.03.2021
Witam i zapraszam do wspólnej zabawy!!!
Temat dnia: „Pisanki”
1. "Jedno kurczątko" zabawa słowna.
Rodzic wymawia słowa związane z Wielkanocą w liczbie pojedynczej.
Dzieci tworzą liczbę mnogą podanych słów. Np. rodzic mówi: Jedno kurczątko; dwa...
Dzieci: Kurczątka. (Jeden baranek, trzy... (baranki).
2. "Jajko" – masażyk w oparciu o zmodyfikowany wiersz M. Bogdanowicz.
Rodzic siedzi za dzieckiem; następnie na odwrót – rysowanie wzorów na plecach.
3. "Strojnisie" – słuchanie wiersza Ryszarda Przymusa.
Jajko powiedziało
do swej koleżanki:
– Wielkanoc! Musimy
Zmienić się w pisanki!
Pytania do wiersza:
- O jakich świętach była mowa w wierszu?
- W co zamieniają się jajka na Wielkanoc?
- Co to są pisanki?
4. "Malowanie pisanek"- aktywne słuchanie muzyki wg B. Strauss
Zanim przejdziecie do kolejnego zadania, obejrzyjcie filmik i pobawcie się w malowanie pisanek w powietrzu.
https://www.youtube.com/watch?v=Pm7Vu53oPgk
5. "Balonowe pisanki"- ćwiczenia oddechowe i rozwijające sprawność manualną.
Dziecko próbuje nadmuchać balona. W razie problemów, pomaga rodzic.
Nadmuchany balon to duże jajko, które zamieniamy w pisankę.
Mazakami dzieci ozdabiają balony, rysując na nich różne wzorki. Rodzic pomaga dziecku.
*Jeśli nie macie w domu balonów, możecie użyć cienkich, gumowych rękawiczek.
Żeby bardziej przypominały jajko, rodzic związuje palce przed nadmuchaniem- każdy palec związujemy osobno - można zawiązać go na supełek.
Wywijamy rękawiczkę tak, by palce znalazły się w jej środku i wtedy nadmuchujemy balon.
6. "Połóż pisankę..."- zabawa utrwalająca orientację w przestrzeni.
Rodzic ustawia krzesło z oparciem przed dzieckiem i prosi, by dziecko umieściło balon-pisankę:
- na krześle, przed krzesłem, za krzesłem, obok krzesła, pod krzesłem, nad krzesłem.
7. "Kurka i pisanki" - zabawa dowolna z balonem-pisanką przy piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk&t=1s
8. "Pisanki" - działania praktyczne.
Wykonajcie prawdziwe pisanki, którymi udekorujecie Wielkanocny stół i koszyczek Wielkanocny.
9. Jajeczkowe wycinanki – doskonalenie umiejętności wycinania po śladzie.
Dziecko wycina z kolorowej kartki sylwety jaj po konturach narysowanych przez rodzica.Następnie przecina sylwety
na kilka części .Po przecięciu składa je w całość i nakleja na osobną kartkę.
Udanej zabawy:)
Czwartek 01.03.2021
Witam i zapraszam do zabawy!!!
Temat: Wielkanocne zwierzątka
1.Rozwiązywanie zagadek – dzieci rozwiązują zagadki czytane przez rodzica.
– Jak się nazywa jajko malowane co na Wielkanoc się przydaje. (pisanka)
– Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą. Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą (kurczątka)
– Upleciony ze słomy, wikliny chętnie nosi owoce, jarzyny. Grzyby też z lasu przyniesie oraz pisanki i baranka poniesie czasem. (koszyk)
– Ma długie uszy futerko puszyste. Ze smakiem chrupie marchewkę i sałaty listek. (zając)
- "Pisanki, kraszanki- święta wielkanocne" – bardzo proszę włączyć dzieciom piosenkę
https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4
Rodzic pokazuje dziecku ilustrację baranka, kurczaczka i zajączka. Dziecko ogląda teledysk jeszcze raz i stara się znaleźć zwierzątka które ma na kartkach przed sobą.
Ilustracje:
- Zabawa ruchowa do piosenki „Kaczuszki”
https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94
4 . "Wielkanocne rytmy"- kontynuowanie ciągów.
Rytmy do wydruku:
Rodzice drukują kartę i wycinają zwierzątka oddzielone przerywaną linią.
Podczas dopasowywania obrazków, rodzic razem z dzieckiem wskazują i nazywają po kolei to, co znajduje się na obrazkach na karcie.
Dzieci ustalają, co powinno znajdować się na końcu sekwencji.
Następnie naklejają/układają obrazek w odpowiednim miejscu.
Udanej zabawy :)
Środa 31.03.2021
Witajcie Biedroneczki!!! :)
Temat dnia: " W Wielkanocnym koszyczku"
1. "Gimnastyka dla smyka"- zabawy ruchowe i taneczne.
Wskoczcie w wygodne ubrania i poćwiczcie przy poniższych filmikach:
Rozgrzewka:
Ćwiczenia na równowagę:
Ćwiczenia szybkościowe:
2. „W wielkanocnym koszyku” – zabawa naśladowcza.
Rodzic recytuje wierszyk i pokazuje gesty. Dziecko powtarza ruchy, starając się przy tym zapamiętać słowa:
W wielkanocnym koszyku
dziecko tworzy „koszyczek” z dłoni ułożonych na wysokości brzucha
zwierzaków bez liku:
jest baranek, jest kurczaczek
piąstkami kreśli koła w miejscu baranich rogów, następnie zgina ręce w łokciach i macha jak skrzydełkami
i cukrowy zając skacze,
podskakuje
kolorowe są pisanki –
zaciska dłonie w piąstki wyciągnięte przed siebie
wielkanocne niespodzianki.
Wszyscy śmieją się wesoło
rysuje palcami uśmiech
i machają sobie w koło,
macha ręką
ślą całusy i życzenia,
przesyła całusy, dotykając dłońmi ust
ślą świąteczne pozdrowienia!
macha obiema rękami
3. "Święconka"- działania praktyczne.
Jeżeli macie taką możliwość przygotujcie proszę wspólnie koszyczek wielkanocny.
Zwróćcie uwagę na jego estetyczny wygląd – ozdobna serwetka, dekoracja z zielonych gałązek.
W trakcie uzupełniania koszyczka, rodzic prowadzi rozmowę z dzieckiem, która dotyczy tego co powinno znaleźć się w wielkanocnym koszyczku. Wyjaśnia także symbolikę zawartości koszyczka. Chleb – symbol ciała Pana Jezusa; • baranek – symbol zmartwychwstania Jezusa, który nazywany jest Barankiem Bożym, ukazuje zwycięstwo życia nad śmiercią; • jaja – symbol rodzącego się życia; • chrzan – symbol męki Pańskiej, ale także siły, odwagi i męstwa; • sól –ozna-ka prawdy i oczyszczenia domostwa ze wszystkiego, co złe, chroni przed zepsuciem; • wędlina, kiełbasa – oznaka dobrobytu i radości z zakończenia Wielkiego Postu; • ciasto, babka – symbol umiejętności.
4. "Śniadanie wielkanocne"- ćwiczenia praktyczne.
Drodzy rodzice, zaangażujcie dzieci w nakrywanie do stołu.
Nauczcie prawidłowego rozmieszczenia naczyń i sztućców na stole.
Zachęćcie dzieci, aby w wolnej chwili przygotowały dla swoich pluszaków takie śniadanie i przećwiczyły prawidłowe nakrywanie do stołu.
Jeśli nie dysponujecie Państwo zabawkowymi naczyniami, można wykorzystać plastikowe elementy domowej zastawy. Można też wyciąć sylwety naczyń z kolorowych kartek papieru.
5. Gdzie jest kurczątko? – utrwalanie w zabawie pojęć przestrzennych.
Rodzic prezentuje kolejne obrazki i zachęca, aby dziecko określiło położenie kurczątka (np. kurczątko stoi przed jajkiem; kurczątko stoi pomiędzy dwoma jajkami).
6. "Wielkanocne gry" - gry i zabawy
Zachęcam do spędzenia wolnych chwil na wspólnych grach (planszowych itp.) i zabawach.
Proszę zachęcać dziecko w trakcie zabawy do przeliczania, opowiadania o tym co robi, stosowania się do zasad i reguł gry.
Udanej zabawy <3
Wielkanocne stemple
Bardzo proszę przekroić ziemniaka na połowę, powycinać wewnątrz wzorki, następnie pomalować kolorowymi farbami. zadaniem dziecka jest odbijanie stempelków na kartce papieru.
Wtorek 30.03.2021
Witam Biedroneczki i zapraszam do wspólnej zabawy!!!
Temat dnia: „Wielkanocny zajączek”
- "Gimnastyka buzi i języka w formie bajki logopedycznej"- ćwiczenia aparatu artykulacyjnego.
Zbliża się Wielkanoc. Trwają przygotowania do świąt. Pan Języczek postanawia upiec ciasto. Najpierw do miski (robimy z języka miskę – przód i boki języka unosimy ku górze, tak by na środku powstało wgłębienie) wsypuje mąkę i cukier (wysuwamy język z buzi, a potem go chowamy, przesuwając nim po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu), dodaje masło (wysuwamy język z buzi, a potem go chowamy, przesuwając nim po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu). Wszystkie składniki miesza (obracamy językiem w buzi w prawo i w lewo) i mocno uciera (przesuwamy językiem po górnych zębach, następnie po dolnych). Ciasto już się upiekło (wdychamy powietrze nosem i zatrzymujemy je przez chwilę w buzi, nadymając policzki, następnie wypuszczamy powietrze ustami). Pan Języczek właśnie je ozdabia – polewa czekoladą (przesuwamy czubkiem języka po podniebieniu w przód, w tył i w bok), obsypuje rodzynkami (dotykamy językiem każdego górnego zęba), orzechami (dotykamy językiem każdego dolnego zęba).
Pan Języczek robi sałatkę warzywną. Kroi warzywa (wysuwamy język z buzi i wykonujemy nim szybkie ruchy w kierunku nosa i brody), dodaje majonezu, miesza, a potem próbuje. Sałatka jest pyszna (oblizujemy wargi ruchem okrężnym).
Następnie pan Języczek maluje jaja – powoli wkłada je do kubeczków z barwnikami (przesuwamy język po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu). Wyciąga pomalowane (wysuwamy język z buzi, przesuwając nim po podniebieniu, górnych zębach i górnej wardze w kierunku nosa) i dmucha, żeby szybciej wyschły (wdychamy powietrze nosem, wydychamy buzią). Potem rysuje na jajach wzorki – kropki (dotykamy językiem różnych miejsc na podniebieniu), kółka (oblizujemy wargi ruchem okrężnym), paski (oblizujemy górną wargę, górne zęby, miejsce za zębami, następnie dolną wargę, dolne zęby, miejsce za zębami), kratkę (dotykamy językiem naprzemiennie zębów dolnych i górnych, następnie prawego i lewego kącika ust).
Zaplata jeszcze koszyczek wielkanocny (kilkakrotnie dotykamy językiem górnej wargi, prawego kącika ust, dolnej wargi i lewego kącika ust) i już wszystko do świąt przygotowane. Cieszy się pan Języczek (uśmiechamy się szeroko nie pokazując zębów), bo może już świętować.
2. "Poszukiwania prezentu od zajączka"- zabawa ruchowa.
Rodzic chowa w pokoju ulubioną zabawkę dziecka.
Informuje, że to ćwiczenia przed jedną z wielkanocnych tradycji, kiedy to po śniadaniu wielkanocnym dzieci wyruszają na poszukiwanie prezentów, które zostawił gdzieś w domu lub w ogrodzie zajączek wielkanocny.
Rodzic układa ślady zajączka ( mogą być wycięte kółeczka) w dowolnej konfiguracji, ale tak, by w efekcie końcowym prowadziły do zabawki.
Dziecko chodzi po śladach mówiąc, jak się porusza. Np. :
- Idę do przodu, do przodu, do przodu,
- w lewo (żeby dziecku ułatwić rozróżnianie stron, na lewej ręce można zawiązać wstążkę),
- w prawo.
3. „Zajączki” – zabawa paluszkowa.
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?
4. "Zajączek"- praca przestrzenna
Zobaczcie filmik. Spróbujcie zrobić podobnego zajączka ze skarpetki.
https://www.youtube.com/watch?v=wAVTm1nNFx8&t=11s
5. "List do zajączka"
Napiszcie list do zajączka.
Dzieci wycinają z gazetek reklamowych lub katalogów obrazki z tym, co chciałyby dostać od zajączka w prezencie.
Mogą też samodzielnie narysować swój wymarzony, świąteczny prezent.
Listu do zajączka nie wysyłamy, tylko chowamy pod wiklinowym koszyczkiem przygotowanym na święconkę.
Wieczorem, gdy dzieci już zasną, zajączek przychodzi i zabiera list ;)
6. Humorzasty zajączek – ilustrowanie ruchem charakteru
utworu.
Rodzic odtwarza utwór instrumentalny „Smutne i wesołe dźwięki”. Dziecko wciela się w rolę
zajączka, który zachowuje się tak jak dyktuje mu muzyka– kiedy melodia jest smutna, „zajączek” jest smutny
i porusza się smętnie na dwóch łapkach – przednie łapki ma spuszczone. Kiedy melodia jest wesoła, „zajączek”
skacze na czterech łapkach i uśmiecha się .
Udanej zabawy :)
Poniedziałek 29.03.2021
Witam serdecznie wszystkie Biedroneczki i zapraszam do zabawy!!!
Temat dnia: „Wielkanocne przysmaki”
1. Poranna gimnastyka dla smyka.
Bardzo proszę rodziców o kliknięcie w poniższy link, zanim przejdziemy do zajęć głównych musicie się troszeczkę poruszać.
DJ Miki „Ręce do góry”- róbcie to co małpki.
https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&t=12s
2. "Wielkanocne pyszności" – proszę przeczytać dzieciom opowiadanie Barbary Szelągowskiej.
W przedszkolu na każdym kroku widać było zbliżającą się Wielkanoc. W wazonach stały
bazie, a obok – koszyczki z jajkami. Wszystkie zawieszone dekoracje też przypominały o świętach.
Słońce każdego kolejnego dnia coraz mocniej świeciło. Ada, podobnie jak inne dzieci z jej
grupy, nie mogła doczekać się świąt. Pani opowiadała o tradycjach wielkanocnych.
– A może zrobimy sobie mazurka? I jeszcze babkę i szynkę. Nie może też zabraknąć chleba
i jajek!
– Ale jak my to wszystko sami zrobimy? – dopytywał Kamil. – To naprawdę dużo pracy. Widziałem,
jak babcia piekła ciasto.
Pani tajemniczo uśmiechnęła się do dzieci.
– Tak naprawdę zrobimy dziś te wszystkie smakołyki, ale one nie będą nadawały się do jedzenia.
Wykonamy je z masy solnej, potem wypieczemy i pomalujemy. A na koniec urządzimy
kącik wielkanocny.
– Ale fajny pomysł – zawołał Kamil.
Ada zrobiła wielką babę wielkanocną, a Kamil – szyneczkę. Inne dzieci też starały się jak
mogły.
Po pomalowaniu i ułożeniu na stoliczku wszystkie „smakołyki” wyglądały jak prawdziwe,
zwłaszcza baba z lukrem.
Po podwieczorku do sali maluszków przyszły w odwiedziny starszaki.
– Ale macie tu pyszniutkie pyszności! – oblizując się, zawołał Maciek i wyciągnął rękę po
babę. W ostatniej chwili przed zjedzeniem powstrzymał go Olek.
– Dlaczego nie mogę się poczęstować? Trzeba jeść szybko, póki świeże. Potem już nie będą
takie dobre.
– Maciek, przyjrzyj się uważniej tym smakołykom. Przecież one są z masy solnej. Jeszcze
mógłbyś sobie przez nie połamać zęby. Najlepiej poczekaj na prawdziwy wielkanocny stół
i prawdziwe pyszności.
Maciek przytaknął głową, ale i tak ukradkiem – kiedy nikt nie patrzył – powąchał babkę.
Skrzywił się, zawiedziony, i rad nierad postanowił jednak poczekać na święta.
3. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania . Rodzic zadaje dziecku pytania
− Z czego dzieci wykonały pyszności do koszyka wielkanocnego?
− Dlaczego Olek powstrzymał Maćka przed skosztowaniem babki z kącika wielkanocnego?
− O jakich tradycjach wielkanocnych była mowa w opowiadaniu?
− Jakie smakołyki z wielkanocnego stołu lubicie najbardziej?
4. "Przysmaki wielkanocne" – praca z obrazkiem.
Ilustracje: barszczu białego, żurku z jajkiem, jajek, wędlin, cukrowego baranka/ baranka z ciasta, mazurka, babki.
Rodzic nawiązując do wcześniej wysłuchanego opowiadania, pyta: Jakie smakołyki zrobiły dzieci z masy solnej w przedszkolu Olka i Ady?
Jakie jeszcze inne smakołyki mogą się znaleźć na
wielkanocnym stole?
Spróbuj nazwać rzeczy znajdujące się na zdjęciach.
Która z tych świątecznych potraw jest Twoją ulubioną?
5. "Jak zajączek”- zabawa orientacyjno- porządkowa
Potrzebna będzie dowolna muzyka i poduszka leżąca na podłodze.
Gdy muzyka gra, dziecko kica jak zajączek, kiedy rodzic wyłączy muzykę, zajączek wskakuje na poduszkę. Zabawę powtarzamy kilka razy.
6. „Kartki świąteczne” – składanie obrazka z części.
Poszukajcie w domu starych świątecznych pocztówek.
Spróbujcie nazwać to, co się na nich znajduje.
Rodzice przecinają pocztówki na 4 -6 części po liniach ukośnych.
Dzieci próbują złożyć obrazki w całość.
Udanej zabawy :)
Słownictwo związane z Wielkanocą:
Easter – Wielkanoc
Easter Bunny – króliczek, który przynosi dzieciom wielkanocne prezenty
Easter basket – koszyczek z prezentami, przynoszony przez króliczka
Easter eggs – jajka wielkanocne, pisanki lub jajka czekoladowe
„Easter Eggs” – Dzieci odnajdują schowane w różnych miejscach szablony jajek w różnych kolorach. Układają je na dywanie segregując na kolory (red, geen, blue, yellow, orange).
„What’s missing?” – Rodzic rozkłada kolorowe jajka na dywanie, zakrywa jedno z nich. Zadaniem dzieci jest podać kolor jajka, które zostało zakryte (podczas zakrywania jajek dzieci mają zamknięte oczy).
,,Put in the basket..” – mówimy polecenie, włóż do koszyka 2 jajka np. put in the basket two eggs, lub kolorami np. red eggs.
Zabawa z rymowanką, która jest bardzo prosta:
Easter eggs, Easter eggs, where are they?
Open your eyes and look around,
Open your eyes and look around!
Jak tylko powiemy rymowankę, dzieci wyruszą na “poszukiwanie” jajek.