W co się bawić z Muchomorkiem
WITAJCIE MUCHOMORKI !!!
PIĄTEK 16.03.2021r.
Witamy w ostatni dzień tygodnia- tak , tak, dzisiaj jest piątek!! Oczka, ząbki umyte, śniadanko w brzuszku, więc zaczynamy, na początek trochę wesołej gimnastyki
https://www.youtube.com/watch?v=4T9mvzAZhD8
Leśny BON TON” – słuchanie fragmentu wiersza A. Frączek, rozmowa na temat właściwego zachowania w lesie.
R. zadaje dzieciom pytania do wysłuchanego utworu: O czym jest wiersz? Gdzie trzeba się kulturalnie zachowywać? Dlaczego trzeba się kulturalnie zachowywać w lesie? Czyim domem jest las?
Sprawdź swoją wiedzę o zachowaniu się w lesie
https://www.youtube.com/watch?v=S4j2ZIZ9YmQ
Posłuchaj piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=8PGR50vcJgI
A teraz mały sprawdzian tego, czego do tej pory się dowiedziałeś
„Czy znasz dobre maniery?”
R. zadaje dzieciom pytania:
Jakiego słowa używamy, gdy komuś za coś jesteśmy wdzięczni?
Jakiego słowa używamy, gdy kogoś skrzywdzimy?
Jakiego słowa używamy, gdy komuś coś podajemy?
Czy wolno w lesie krzyczeć?
Czy wolno rozmawiać w teatrze?
Czy wolno bekać przy stole?
Czy wolno łamać gałęzie, przepychać się w kolejce, np. do toalety, śmiecić w lesie, szeleścić papierkami w kinie itp.
Na koniec zabawy R. gratuluje dziecku tak wspaniałej znajomości dobrych zasad i proponuje zrobienie medalu.
„Medal za dobre maniery” – praca plastyczno-techniczna.
Proszę przygotować dwa koła z papieru białe i żółte nieco mniejsze od białego.Dziecko przykleja koło żółte na białe. Na żółtym tle rysują kredką pastelową lub mazakiem oczy i uśmiech. Na białym brzegu koła naklejają ziarna kawy, makaron, małe pompony .... Na dole talerzyka przyklejają kilka krótkich pasków kolorowej bibuły. Po skończeniu medalu R. robi dziurkę w białym kole, a dziecko przewleka wąską wstążkę. Medal gotowy!!!
Dla chętnych na popołudnie film „Myszka w paski „
https://www.youtube.com/watch?v=6-pu4vE75ZY
oraz praca plastyczna „ wycinanki”- Dziecko wycina z kolorowego papieru dowolne kształty i układa i nakleja z nich obrazek.
Za udział w cyklu zajęć związanych z wartością „ wiary w siebie” otrzymujesz nagrodę
Miłego dnia, dobrego wypoczynku i do zobaczenia w poniedziałek w przedszkolu!!!
CZWARTEK 15.04.2021
Witajcie Muchomorki. Zapraszam do zabawy, jak co czwartek, gimnastyka buzi i języka:
https://www.youtube.com/watch?v=FSGZ3CoE3_I
Dziś będziemy rozmawiać o grzecznych słówkach.
„Grzeczne słówka” – zabawa ruchowa. Przy dźwiękach tamburynu dziecko swobodnie biegają po pokoju. Na hasło: Grzeczne zatrzymuje się i kłania. Wznowienie gry na tamburynie jest sygnałem do wznowienia biegu.
A teraz piosenka,która opowiada o ważnych słowach dla każdego. Posłuchajcie:
https://www.youtube.com/watch?v=kwLEwyI-JzM
Grzeczne słówka- Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak
Dziękuję, przepraszam i proszę,
trzy słówka, za małe trzy grosze.
I grzeczny królewicz, i grzeczna królewna
znają te słówka na pewno.
Ref.: Trzy słówka, za małe trzy grosze:
dziękuję, przepraszam i proszę.
To przecież niewiele kosztuje,
gdy powiesz: uprzejmie dziękuję.
Korona ci z głowy nie spadnie na pewno,
nawet gdy jesteś królewną.
Ref.: Trzy słówka, za małe trzy grosze:
dziękuję, przepraszam i proszę.
Dziękuję...
Przepraszam...
Proszę...
„Grzeczne słówka” – rozmowa na temat treści piosenki. Zadajemy pytania: O czym jest piosenka? Kto ma używać grzecznych słów? Czy piosenka jest smutna, czy wesoła?
„Czujne ucho” – zabawa słuchowa przy piosence. Włączamy ponownie piosenkę. Dziecko siedzi, i jego zadaniem jest klasnąć w dłonie za każdym razem, gdy usłyszy jedno z „grzecznych słówek”. Następnie dziecko wstaje, a Rodzic prezentuje raz jeszcze piosenkę – dziecko musi tupnąć, gdy usłyszy jedno z „grzecznych słówek” – nauka piosenki metodą ze słuchu, śpiew indywidualny.
„Wsłuchani w siebie” – zabawa relaksacyjna. Dziecko kładzie się na plecach i zamyka oczy. Włączamy piosenkę a dziecko w ciszy słucha. Piosenkę można powtórzyć wielokrotnie.
Używanie czarodziejskich słów na co dzień jest bardzo ważne lecz ważne jest także kulturalne zachowanie w domu i nie tylko. Zapraszam do obejrzenia filmu, który będzie inspiracją do fajnej zabawy a opowiada właśnie o kulturze zachowania się:
https://www.youtube.com/watch?v=-E5CuzKPOgw&t=32s
Rozmowa kierowana. Jak należy zachowywać się podczas posiłku. Czy można przy jedzeniu wstawać i siadać, kręcić się? Czy można przy stole grać na tablecie? Czy można przy stole rozrzucać jedzenie? Czy można jeść np. surówkę ręką? Jakich słów używamy, zanim rozpoczniemy jedzenie? Jakich słów używamy, gdy skończymy jedzenie? Czym wycieramy buzię, jeśli się ubrudziliśmy? Czy można przy stole bekać? itp.
Oczywiście teraz spacer mimo że pogoda nas nie rozpieszcza to świeże powietrze jeszcze nikomu nie zaszkodziło. A po spacerze możecie swoje misie i lalki zaprosić do restauracji.
„W restauracji” – zabawa tematyczna. Pytamy dziecko, czy wie, co to jest restauracja, co się w niej robi oraz kim jest kelner czy kelnerka. Następnie zapraszamy do zabawy. A dla chętnych kp.- udekoruj talerz, wytnij wszystkie elementy i nakryj do stołu ( przyklejają dzieci na kartce)
ukladamy-sztucce.pdf (48,65KB)
Miłej zabawy i do jutra!!!!
ŚRODA 14.04.2021
Witajcie Muchomorki- dziś kolejny dzień naszej wspólnej pracy i zabawy. Gotowi to zaczynamy, najpierw się troszkę poruszamy:
https://www.youtube.com/watch?v=4T9mvzAZhD8
Trzy magiczne słowa -Marlena Szeląg– słuchanie wiersza
Trzy magiczne słowa
zapamięta moja głowa:
proszę, dziękuję, przepraszam –
do mojego serca zapraszam.
Proszę – mówię, kiedy daję.
Dziękuję – gdy coś dostaję.
A słowo przepraszam powiem,
gdy przykrość tobie zrobię.
Rodzic zadaje dziecku pytania do wysłuchanego utworu: O jakich magicznych słowach mówił wiersz? Co trzeba z tymi słowami zrobić? Kiedy mówimy proszę? Kiedy mówimy dziękuję? Kiedy mówimy przepraszam?
„Trzy magiczne słowa” – nauka wiersza na pamięć. Rodzic ponownie czyta wiersz. Następnie czyta go wersami, a dziecko powtarza za nim. Gdy dziecko opanują tekst wiersza, Rodzic zaczyna mówić kolejno każdy wers, a dziecko go dopowiada.
Posłuchajcie piosenki, która też opowiada o magicznych słowach:
https://www.youtube.com/watch?v=DL6eWrZAizQ
„Magiczne słowa” – zabawa ruchowa. Rodzic pokazuje dziecku trzy duże klucze wycięte z papieru: pierwszy klucz, czerwony – oznacza słowo „przepraszam”, drugi klucz, niebieski – oznacza „dziękuję”, trzeci klucz, zielony – oznacza „proszę”. Dziecko zapamiętuje wygląd kluczy. Następnie włączamy dowolną muzykę, dziecko rytmicznie maszeruje. Gdy muzyka cichnie, Rodzic pokazuje dowolny klucz, a dziecko wykonują jeden z umówionych wcześniej gestów: na widok klucza czerwonego dziecko przeprasza, przytula się i mówi przepraszam cię; na widok klucza niebieskiego dziecko kłania się sobie i mówi dziękuję; na widok klucza zielonego dziecko szybko staje w miejscu i udaje, że podaje np. piłkę, jednocześnie mówiąc: proszę( do zabawy zamiast kluczy można wykorzystać paski kolorowego papieru).
Praca z KP2.28 – ćwiczenie grafomotoryczne, ćwiczenie spostrzegawczości. W pierwszym poleceniu dziecko łączy klucze z odpowiednimi kształtami wyciętymi w kartce. W drugim poleceniu rysuje oburącz serce i koloruje je na swój ulubiony kolor.
A teraz oczywiście spacer albo zabawa na placu- nie zapominamy o hartowaniu naszego organizmu a po aktywności na świeżym powietrzu zapraszam do narysowania własnego czarodziejskiego klucza wg własnego projektu, wycięcia i ozdobienia go lub skorzystać z szablonu zamieszczonego poniżej:
a potem możecie oglądnąć „ Balladę o uprzejmym rycerzu”
https://www.youtube.com/watch?v=xOaAVKiBSdU
Miłego dnia i do jutra!
WTOREK 13.04.2021r.
Na miły początek dnia pobawmy się przy muzyce
https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4
„O żabce, która uwierzyła w siebie” – słuchanie opowiadania M. Szeląg i rozmowa na temat wiary we własne możliwości.
Niedaleko stąd istnieje bardzo kolorowa łąka.docx.pdf (35,75KB)
Rodzic zadaje dziecku pytania do wysłuchanego utworu:
Jakie zwierzęta występowały w opowiadaniu?, W jakim miejscu działa się akcja utworu?, Co odbywało się na łące?, O czym marzyła Rechotka?, Kto pocieszył Rechotkę?, Jakiej rady udzielił żabce Elfik?, W jaki sposób Rechotka przygotowywała się do wzięcia udziału w spektaklu?, Jak myślicie, czy Rechotka wystąpiłaby w spektaklu „Tańca, muzyki i światła”, gdyby nie uwierzyła w siebie?
„Taniec muzyki i światła” – zabawa improwizacyjna.
Dziecko- żabka śpiewa znaną piosenkę na sylabach kum, kum (np. „Wlazł kotek na płotek”), tańcząc w dowolny sposób, poruszając zapaloną latarką (można przyciemnić pokój dla lepszego efektu).
„Żabki i kałuże” – zabawa ruchowa z elementem skocznym. Dziecko-żaba skacze po pokoju, naśladując żabki. Na sygnał R. wskakuje do pobliskich kałuż – rozłożonych na podłodze np. gazet, podwójne klaśnięcie jest zaproszeniem do dalszego skakania.
Tyle ile- ćwiczenia słuchu fonematycznego kp:
„Żabka” – praca plastyczna, malowanie farbami. Dziecko maluje zieloną farbą akwarelową sylwetę żaby. Można skorzystać z filmiku jak narysować żabę:
https://www.youtube.com/watch?v=11UM16CFYPQ
https://www.youtube.com/watch?v=yzqJAnXBAyY
Wyjście do ogrodu , na plac zabaw – „Zielone jak żabki!” – zabawa ruchowa z elementem bieżnym, bieganie po ogrodzie na sygnał dotknięcie czegoś zielonego.
Dla chętnych po spacerku i zabawie na świeżym powietrzu ćwiczenie spostrzegawczości w karcie pracy : czego tu brakuje?- dorysuj
Dorysuj brakujące elmenty.docx.pdf (687,34KB)
Miłej zabawy i do jutra!!!!
Nowe słownictwo :
a lion - lew
a monkey - małpa
a zebra - zebra
a giraffe - żyrafa
Throw the beanbag
To idealna zabawa na rozpoczęcie pracy ze słownictwem. Dziecko rzuca woreczek wypełniony grochem na rozłożone na podłodze karty. Mogą wycelować w słowo, które już znają, a może im się to nie udać, tak czy inaczej wspólnie powtarzamy “wylosowany” wyraz. Po jednej rundzie można przyspieszyć tempo zabawy i/lub w pierwszej rundzie każdy wyraz powtarzać dwa razy (np. wolno i szybko), w drugiej tylko raz (szybko). Bardzo fajna i angażująca zabawa.
Step on…
Czyli nowa zabawa, na punkcie której dzieci dosłownie oszalały! Zasady bardzo proste: dzieci biegają/chodzą po pokoju, w tle gra muzyka, rodzic zatrzymuje ją w pewnym momencie i wypowiada słowo, które dzieci muszą szybko odnaleźć i na nim stanąć.
Telescope
Ta zabawa to także nowość, idealnie nadająca się do powtórzenia poznanych słów, także dla najmłodszych dzieci. Kartę z obrazkiem zwijamy w rulonik i związujemy gumką-recepturką, podajemy ją dzieciom prosząc by zajrzało do środka i spróbowało odgadnąć, co widzi. Następnie rozwijamy kartę i sprawdzamy na ile przewidywania dzieci się sprawdziły :)
Find an animal
Dzieci poruszają się po pokoju przy muzyce, kiedy muzyka ucichnie rodzic podaje nazwę zwierzęcia do którego dzieci muszą jak najszybciej podbiec.
Guess!
Na sam koniec zajęć, kiedy przychodzi czas na sprzątanie, możecie wykorzystać tę grę. Wszystkie karty odwracamy tak, by nie było widać co się na nich znajduje, wskazujemy jedną z nich i mówimy What’s this? Guess! Kartę odwracamy dopiero, kiedy dzieci odgadną znajdujące się na niej słowo. Po kolei zbieramy wszystkie plansze z podłogi :)
PONIEDZIAŁEK 12.04.2021r.
.
Witajcie MUCHOMORKI
Mam nadzieje, że się wyspaliście i jesteście gotowi do zajęć
Przed nami „słodki” temat.. no właśnie o czym dziś porozmawiamy? Odgadnijcie!
Ta tabliczka pilnie zerka,
Na każdego spod sreberka.
Może gorzka być lub mleczna,
Biała, deserowa, ale zawsze jest bajeczna.
Z orzechami lub nadzieniem
Rządzi naszym podniebieniem.
Taaak! Dziś będziemy rozmawiać o czekoladzie,
Na dobry początek dnia chwilę się poruszamy.
https://www.youtube.com/watch?v=n-K2U_WioYw
Zapraszamy Was do oglądnięcia filmu.
Mam nadzieję, że film przybliżył Wam proces powstawania czekolady.
Pamiętajcie, że kolor czekolady zależy od ilości kakao użytego do jej wyprodukowania. Największe uprawy drzewa kakaowego są obecnie w Afryce. Kakao robi się z nasion znajdujących się w owocach tego drzewa – strąku kakaowca.
Nasiona po wyjęciu z owocu są białe,
dopiero później robią się brązowe, m.in. na skutek palenia
A tak przebiega proces produkcji czekolady
eprzedszkolaki_plansza_etapy_powstawania_czekolady.pdf (696,62KB)
Mamy różne rodzaje czekolady gorzka, mleczna, biała
„Smaki czekolady” – czas na degustację. Spróbujcie po małej kosteczce różnego rodzaju czekolady: mlecznej, białej i gorzkiej z zasłoniętymi oczami, próbując odgadnąć rodzaj (nazwę) smakołyku, czy uda Wam się rozpoznać zapach czekolady wśród innych zapachów? Porównajcie również twardość i konsystencję czekolad za pomocą dotyku.
Czekoladowe usteczka- proszę posmarować usta dziecku czekoladą, a zadaniem dziecka będzie jej zlizanie lub dać na talerzyk rozpuszczona czekoladę, a dziecko – kotek ja zlizuje.
Pamiętajcie jednak, że czekoladę spożywamy w umiarkowanych ilościach, ponieważ od słodkiego psują nam się ząbki i może boleć Was brzuszek – wszystko w granicach zdrowego rozsądku;)
Czas na czekoladowy taniec - https://youtu.be/H4xzx6pt6uk
Szukamy czekolady ? –zabawa ruchowa. R. chowa czekoladę , dziecko szuka , wykonując odpowiednie kroki np., 2 w prawo, trzy do przodu , 4 w lewo itd. aż do celu- w nagrodę możecie zjeść jedną kosteczkę!
„Zając pachnący czekoladą” – narysujcie wspólnie z rodzicami sylwetę zająca i pomalujcie go.. KAKAEM! Wlejcie wodę do kubka z kakao i do dzieła J pamiętajcie – im mniej wody tym kolor zająca będzie bardziej nasycony.
Jeśli macie ochotę to proszę policzcie smakołyki i narysujcie tyle kropek ile ich jest oraz połączcie małe z dużym, powodzenia!!
Za udział w dzisiejszych zajęciach otrzymujecie pamiątkowy dyplom, Gratulujemy!
dyplom dzień czekolady.docx.pdf (932,15KB)
Do jutra!
PIĄTEK 09.04.2021r
Dzień dobry wszystkim dzieciom i rodzicom. Zaczynamy nowy dzień i nowe działania!
Budujemy ciszę” – powitanie piosenką śpiewamy piosenkę, pokazując ruchem jej treść:
https://www.youtube.com/watch?v=q6fqaaZG1ug
W teatrze” – słuchanie wiersza i rozmowa na temat teatru.
W teatrze Marlena Szeląg.docx.pdf (24,42KB)
R. zadaje dzieciom pytania do wysłuchanego utworu: W jakie miejsce przeniósł nas wiersz? Po co chodzi się do teatru? Jacy bohaterowie występowali w spektaklu, o którym opowiadał wiersz? Co możemy zobaczyć i znaleźć w teatrze?
R. rozmawia z dzieckiem na temat scenografii, sali, sceny, kurtyny, aktorów, masek, kostiumów, afiszu, biletów itp.) Jakie emocje, uczucia może w nas wzbudzić przedstawienie teatralne? A może trochę wspomnień z pobytu w „ prawdziwym teatrze” / Czy się tam podobało? Jeśli tak, to dlaczego?/
„Wizyta w teatrze” – opowieść ruchowa
Pewna rodzina szykowała się właśnie na wyjście do teatru. Elegancko się ubrali. Poprawili włosy. Założyli buty i kurtki i wyruszyli w drogę. Do teatru mieli bliziutko, więc wolny spacer minął im szybko. W teatrze zostawili kurtki w szatni i udali się na salę, aby zająć miejsca. Rodzice wyłączyli telefony i przypomnieli dzieciom, że w trakcie przedstawienia nie rozmawiamy i nie zachowujemy się głośno. Dzieci zgłodniały i miały ochotę coś zjeść, ale wiedziały, że tak nie wypada. W przerwie mama dała im przekąski i po pierwszym dzwonku cała rodzina udała się na swoje miejsca, aby nie spóźnić się na drugą część spektaklu. Na zakończenie przedstawienia wszyscy głośno bili brawa, a aktorzy byli bardzo zadowoleni, że sztuka wszystkim się podobała. W drodze powrotnej do domu dzieci dzieliły się z rodzicami wrażeniami z wizyty w teatrze.
Praca z KP2.27 – ćwiczenie motoryki małej, układanie historyjki obrazkowej. Dziecko wycinają trzy obrazki, a następnie układają je we właściwej kolejności i przykleja na kartce. Na zakończenie opowiada historyjkę obrazkową „Bawimy się w teatr”
„Naturalne przedmioty rekwizytami teatralnymi” – zabawa twórcza. Dzieci szukają w ogrodzie lub w domu , dowolnego materiału przyrodniczego,/ np. kamieni, patyków, liści, pudełek, rolek po papierze, drewnianych łyżek,/ i zastanawiają się, w co można je zamienić, aby stały się rekwizytami w dowolnym przedstawieniu teatralnym, np. patyk można zamienić w laleczkę, długopis, różdżkę, miecz itp.
A na popołudnie proponujemy zabawę w kodowanie / rysowanie drogi zgodnie z kodem/
Wieczorem proponujemy obejrzeć jedno z proponowanych przedstawień dla dzieci:)
Calineczka - https://www.youtube.com/watch?v=r_2VJKlCNNw
Sierotka Marysia w krainie baśni - https://www.youtube.com/watch?v=XSaVlq2X6wc
Miłego wypoczynku!!
Witamy w czwartek 8.04.2021
Pogoda nas nie rozpieszcza. Więc na poprawę humorku robimy masażyk- zapraszam: prosimy o wypowiadanie tekstu i wykonywanie odpowiednich gestów- oczywiście zapraszamy mamę lub tatę do zabawy
Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.
Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.
Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.
Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.
Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.
Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.
Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.
Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.
Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.
Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz!
Dobry humor już mamy więc zaczynamy:
Dzisiaj zapraszam Was do obejrzenia i wysłuchania piosenki i tańca pt. Grozik. Obejrzyjcie filmik do końca i powtarzajcie tekst i melodię za panią:
https://www.youtube.com/watch?v=jKl744MxAJM
Osoby, które tańczyły pracują w grupach nazwanych zespołami ludowymi. Zauważyłyście ,że są oni ubrani nieco inaczej niż my na co dzień. Czym różni się strój ludowy od stroju codziennego? Dzieci kolejno nazywają elementy strojów – spódnica, koszula, kamizelka, wianek... przypominamy dzieciom, co to jest rym (podajemy przykłady). Następnie dzieci podają rymy do słów: wianek, spódnica, koszula. Stroje ludowe są kolorowe, haftowane czyli wyszywane. Zapraszam więc Was do karty pracy z KDS-16- wyklejcie go różnymi fakturami tak jak zawsze a na koszulce narysujcie kolorowe krzyżyki. Obejrzyjcie jeszcze jakie mamy w Polsce stroje ludowe- piękne i kolorowe:
Po pracy zapraszam Was jeśli będzie odpowiednia pogoda na ćwiczenia gimnastyczne na podwórku a jeśli nie to mam dla Was propozycję ćwiczeń w domu:
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 16.docx.pdf (26,44KB)
W godzinach popołudniowych KP.26 wprowadzi Was w temat zabaw piątkowych.
Miłej zabawy i do jutra!!
ŚRODA 07.04.2021r.
Serdecznie witamy w kolejnym dniu domowego przedszkola
„Ojciec Wirgiliusz” – zabawa ze śpiewem , spacerujcie po obwodzie koła, w miejscu pokazujcie, zaproponowane przez „ojca Wirgiliusza „ gesty.
https://www.youtube.com/watch?v=1j8WIR0lsCU
„Filemon i Bonifacy” – słuchanie wiersza i rozmowa na jego temat,
Filemon i Bonifacy Urszula Machcińska
R. zadaje dzieciom pytania do wysłuchanego utworu: Jak nazywają się bohaterowie wiersza? Jak wygląda Filemon? Jak wygląda Bonifacy? Co lubią robić koty z wiersza?
A to są nasi bohaterowiefile,
Kocia muzyka” –proszę zaśpiewajcie / zamruczcie/ w „kocim języku” dowolną piosenkę
„Bonifacy i Filemon” – układamy pocięty na części obrazek Bonifacego i Filemona.
„Jak powstaje film animowany?” zapraszamy do zapoznania się z materiałem a na jego podstawie może spróbujecie swoich sił w tworzeniu filmu animowanego?
https://www.youtube.com/watch?v=s4XU6REirxc
A teraz czas na zabawy na podwórku, na spacerek jak kto woli, rozglądajcie się może na spacer wybrał się tez jakiś kotek?
Po spacerku zapraszamy do obejrzenia bajeczki, ciekawe czy rozpoznacie bohaterów z bajki, opowiedzenie o ich przygodach rodzicom.
https://www.youtube.com/watch?v=3u0noWsMz_E
A może ktoś z Was wspólnie z rodzicami pokusi się o stworzenie swojego mini-filmu? znajdziecie tu propozycje: wytnijcie, ułóżcie w kolejności- rodzice muszą Wam pomóc i zszyjcie i krótka animacja gotowa:
Do jutra!
Wtorek 6.04.2021
Witam Was Muchomorki po świętach. Mam nadzieję, że wszystkie jesteście całe i zdrowe. Nie możemy jeszcze się spotkać osobiście więc zapraszam Was do wesołego muzycznego powitania:
https://www.youtube.com/watch?v=8HozqzBRUec
Dziś przed nami: poznanie wartości „wiary we własne siły”. Zobaczycie jakie to jest ważne w naszym życiu. A więc zaczynamy. Zapraszam do wysłuchania legendy o pewnym smoku- gotowi !!
Legenda o Smoku Wawelskim.docx.pdf (27,93KB)
Zadajemy dzieciom pytania do wysłuchanego utworu:
Jaki straszliwy potwór mieszkał dawno temu w Krakowie? Co stawało się z rycerzami, których król wysyłał do walki z potworem? W jaki sposób Skuba zgładził potwora? Czy szewczyk pokonałby smoka, gdyby nie wierzył w siebie i swój plan? Dlaczego?
„Kiedy i dlaczego trudno nam uwierzyć w siebie?” – rozmowa kierowana. Dzieci wypowiadają się na temat tego, czego nie lubią robić . Rozmawia z dziećmi na temat tego, dlaczego w niektórych sytuacjach trudno uwierzyć w siebie i coś zrobić, oraz o towarzyszących temu uczuciach (obawa, że coś wyjdzie nie tak, strach przed odmową lub porażką, wstyd, że ktoś nas wyśmieje, nieśmiałość, a także ból brzucha, szybsze bicie serca, płacz).
Praca zKP2.25– ćwiczenie motoryki małej, rozmowa o emocjach. Określanie emocji , jakie mogą odczuwać osoby biorące udział w przedstawieniu. Wycinanie z bibuły kurtyny i przyklejanie jej w wyznaczonym miejscu na ilustracji.
A teraz zapraszam Was do muzycznej gimnastyki:
https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU&t=7s
A teraz zapraszam Was do zabawy plastycznej: będzie Wam do tego potrzebna rolka po papierze toaletowym, bibuła-zresztą sami zobaczcie , wybór należy do Was:
https://www.youtube.com/watch?v=jF1ee5O5pJs- rolkę po papierze można pomalować
https://www.youtube.com/watch?v=dmpDXO0E9LQ
Oczywiście jeśli pogoda pozwoli zapraszam na zabawę na świeżym powietrzu.
Popołudniu możecie zabawić się w szewczyka, oczywiście nie naprawicie butów ale spróbujcie z rodzicami powiązać sznurowadła w Waszych bucikach- to wcale nie jest takie proste. Możecie oglądnąć filmik jak to zrobić w 2 sekundy- miłej zabawy.
https://www.youtube.com/watch?v=PF9BTcPc11k
https://www.youtube.com/watch?v=pgdGdks8PYY
Do zobaczenia jutro.
PIĄTEK 02.04.2020
Zapraszamy do zabawy przy piosence
https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc
W tym tygodniu poznałyście kilka zwyczajów wielkanocnych, a dziś dowiecie się o jeszcze jednej tradycji, a jakiej, to dowiecie się słuchając piosenki, która o tym opowiada.
https://www.youtube.com/watch?v=kRWYnZ8dGzA
No i jak , już wiecie ? Tak jest !!! chodzi o Śmigus-Dyngus czyli „ Lany Poniedziałek”
A teraz posłuchaj wiersza „Śmigus” M. Konopnickiej
Proszę powiedz - o jakiej tradycji była mowa w wierszu? Kto wstał rano? Czego się bała Panieneczka? Gdzie się schowała? Co zmoczyła Panieneczka?
Co się tu dzieje ? dziecko opisuje sytuację na obrazku
R. opowiada o zwyczaju i symbolice lania wodą /Śmigus-dyngus nazywano inaczej „oblewanką” lub „Świętym Lejkiem”. W dawnych czasach nazwę śmigus-dyngus traktowano rozdzielnie. Śmigus oznaczał oblewanie wodą oraz uderzanie dziewcząt po nogach rózgą z palmy, natomiast dyngus oznaczał wręczanie datków stanowiących wielkanocny okup
Kto pamięta wczorajsza piosenkę? Spróbujcie zaśpiewać samodzielnie refren
https://www.youtube.com/watch?v=3kh-dCBZBLI
Przygotujcie teraz wzór 15 z kart pracy. Co Wam przypomina? Oczywiście, pisankę. Ozdóbcie go różnymi fakturami: plasteliną, tekturą, papierem, folią itd. – technika dowolna. A następnie weźcie drugą kartę z ilustracją przedstawiającą koszyczek wielkanocny i dorysujcie do niego pisankę i pięknie ją ozdóbcie.
Pora na trochę ruchu na świeżym powietrzu, poskaczcie jak zajączki, pobiegajcie jak kurczaczki, posłuchajcie śpiewu ptaków… a potem pomóżcie mamusi w ostatnich przygotowaniach do Świąt.
Po powrocie chwila ćwiczeń pamięci wzrokowej „Wielkanocne memory”
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/7d14f298b7fab85822b18455ee25536f_/index.html
Zachęcamy do obejrzenia filmu o tradycjach wielkanocnych
Omówcie z rodzicami, czego dowiedzieliście się na temat zbliżających się świąt.
Król i królowa tradycji” – dzisiaj zakończyliśmy omawianie wartości „ tradycja”, zdobyliście wiedzę na temat tradycji wielkanocnych. Dlatego otrzymujecie od nas koronę Króla i Królowej Tradycji.
KRÓL KRÓLOWA TRADYCJI.pdf (98,13KB)
Dziękuję Wam serdecznie za wspólnie spędzony czas w dniu dzisiejszym,
do zobaczenia po świętach!!!
CZWARTEK- 1.04.2021
Witam Was Muchomorki- pewnie wiecie , że dziś czwartek ale taki nietypowy. Ciekawa jestem czy pamiętanie z zeszłego roku, że jest taki dzień w roku w którym możemy robić sobie nawzajem żarty – nazywa się ten dzień „prima aprilis, uważaj bo się pomylisz” . Tylko pamiętajcie żarty te nie mogą zrobić nikomu krzywdy. Jeśli jeszcze nie nabraliście nikogo to spróbujcie.
A teraz zapraszam Was do gimnastyki buzi i języka:
https://www.youtube.com/watch?v=5FXqUMMh05Q
Wielkanocne zagadki- gotowi zaczynamy:
Położyły go obok rzeżuchy
w wielkanocnym koszyku maluchy. Baranek
Dołożyły pięć pisanek: „Niech się cieszy, nasz...!
W nim baranek i pisanki,
wielkanocne niespodzianki.
W nim też kurczak się ukrywa, Koszyczek wielkanocny
jak ten koszyk się nazywa?
Słodkim lukrem jest polana,
na Wielkanoc jest podana. Baba wielkanocna
Na Wielkanoc jajka zdobię,
różne szlaczki na nich robię.
Dodam także naklejanki
i tak z jajek są.. Pisanki
Myślę, że wszystkie zagadki rozwiązane. To teraz zapraszam Was do wysłuchania piosenki pt.” Śniadanko baranka”, słuchajcie dobrze, żeby potem móc odpowiedzieć na pytania: kto jest bohaterem piosenki?, jakie jeszcze zwierzątka były wymienione w piosence?, co je na śniadanie baranek a co inne zwierzątka z piosenki? , czy piosenka jest wesoła, czy smutna?
https://www.youtube.com/watch?v=3kh-dCBZBLI
Nauka refrenu piosenki. Dziecko powtarza słowa refrenu. Podczas powtarzania dziecko wystukuje rytm piosenki, uderzając dłońmi o uda, podłogę i klaszcząc w dłonie.-sprawdzimy jak wrócimy lub wyślijcie filmik
„Baranki” – zabawa przy piosence. Dziecko-baranek porusza się w trakcie zwrotek piosenki. Podczas refrenu stoi nieruchomo i śpiewa , jednocześnie wyklaskując lub wytupując rytm.
„Gdzie jest baranek?” – zabawa słuchowa. Dziecko wysłuchuje gdzie dzwoni dzwoneczek.
Praca z KP2.22 – ćwiczenie grafomotoryczne, ćwiczenia twórcze. Zgodnie z pierwszym poleceniem dzieci rysują po śladzie baranka. Pod barankiem przyklejają trawę z zielonej włóczki lub bibuły. W drugim poleceniu dzieci rysują po śladzie pisanki i ozdabiają je tak, aby każda z nich była inna – używają do tego kredek w tych samych kolorach, którymi pomalowano pierwszą pisankę.
Zapraszam Was do ćwiczeń gimnastycznych:
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 15.docx.pdf (35,07KB)
To jest propozycja ale możecie poćwiczyć w dowolny sposób i w razie pogody na świeżym powietrzu. Bawcie się dobrze a popołudniu zapraszam jeszcze do zabawy plastycznej z wypychanką W.13. pt.” Baranek”- zróbcie wszystko zgodnie z instrukcją- możecie go włożyć do posianej rzeżuchy lub owsa. Do jutra!!
ŚRODA 31.03.2021r.
Witamy Was „Muchomorki”!
Jaki dziś mamy dzień tygodnia, czy ktoś nam powie?
Pewnie każdy muchomorek wie, że dziś środa zaczyna się!
Miłego dnia Kochani i dobrej zabawy podczas dzisiejszych zajęć!
Powitajmy się piosenką https://www.youtube.com/watch?v=FSpO0R3qlqs
„Rysujemy jajka światłem” – ćwiczenia motoryki. R. przyciemnia pokój. Do oparcia krzesła przypina duży arkusz papieru, na którym narysowane jest jajko w kształcie litery o z zaznaczonym (za pomocą strzałki) kierunkiem kreślenia. R. rysuje pisankę światłem latarki, a następnie robi to dziecko.
„Jajko” – rozwiązanie zagadki M. Szeląg.
„Kolorowe jajka” – wycinanie. R. daje dziecku kolorowe kartki z konturami 6 jajek, dziecko wycina sylwety jajka.
Zabawa ruchowa przy piosence. https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk
„Działania z kolorowymi pisankami” – zabawy matematyczne./ wykorzystujemy wycięte wcześniej jajka /
„Segregujemy pisanki” – zabawa klasyfikacyjna. Dziecko segreguje wycięte sylwety pisanek ze względu na kolor./ kładziemy na talerzyki, talerzyków tyle ile kolorów/
„Liczymy jajeczka” – doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania. Dziecko bierze 6 wyciętych z papieru pisanek. R. podaje różne działania, np. mówi: Ile to jest dwie pisanki dodać dwie pisanki?, a dziecko dokłada lub odejmuje sylwety jajek i podaje wynik.
„A co po tej pisance?” – zabawa w rytmy. R. układa różne rytmy z kolorowych jajek, dziecko kontynuuje rytm, kładąc odpowiedni kolor pisanki.
Kp24 – ćwiczenie grafomotoryczne, ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, ćwiczenie w liczeniu. Dziecko prowadzi dziewczynkę przez labirynt do domu tak, aby po drodze zebrała do koszyka wszystkie pisanki. Rysują w ramce tyle kresek, ile pisanek zebrała dziewczynka.
Zabawa przy muzyce https://www.facebook.com/watch/?v=2018480288395638
Teraz zapraszamy na zabawę do ogrodu, na plac zabaw, może narysujecie jajka- pisanki kredą na chodniku lub patykiem na ziemi.
Po obiadku zachęcamy do zabawy w kodowanie, rodzic kładzie kolorową pisankę w dowolnym miejscu w pokoju, zadaniem dziecka jest poruszanie się zgodnie z instrukcją R. np: krok do przodu, krok do przodu, obróć się w lewo, czyli w stronę np. okna, krok do przodu, itd. aż dziecko dojdzie do pisanki
A teraz pokoloruj zgodnie z kodem
Do jutra!
Wtorek 30.03.2021r
Witajcie Muchomorki, myślę, że już zjadłyście śniadanko. Jak co wtorek zapraszam do zabawy logopedycznej:
https://www.youtube.com/watch?v=ti5Id5-_68c
Języczki wyćwiczone to teraz posłuchajcie co przydarzyło się pewnej kurce:
O kurce, która zapominałaby o tradycji- Marlena Szeląg
Słońce tego dnia odważnie przedzierało warstwę chmur, a jego promienie ogrzewały wymarzniętą po zimie ziemię. I choć już niespełna miesiąc temu zniknęły ostatnie śniegi, a na wierzbach pojawiły się kotki, to dopiero ten dzień przyniósł prawdziwe ocieplenie. Wiejską dróżką wijącą się pomiędzy pastwiskami, polami i łąkami, wesoło podśpiewując, maszerował tego dnia młodziutki suseł Sylwek, który niedawno obudził się z zimowego snu. Szedł dość długo i poczuł się zmęczony. Rozejrzał się wokół i zauważył wysoką lipę. Postanowił do niej podejść na odpoczynek. Gdy zbliżył się nieco do drzewa, spostrzegł siedzącą pod nim smutną kokoszkę i rozsypane wokół niej jajka.– Cześć, jestem Sylwek. Co ci się stało? – zapytał z ciekawości suseł.– Ja, ja... nie wiem. Nic nie wiem, bo nic nie pamiętam! Bardzo boli mnie głowa, mam ogromnego guza! – rzekła przestraszona, obolała kurka i zapłakała.– Zaraz, zaraz, nie płacz. Pomogę ci... – rzekł suseł serdecznym tonem i zabrał się do zbierania rozsypanych na ścieżce kolorowych jajek. Wrzucał je z powrotem do białego koszyka z żółtą wstążką.– Może ty wiesz, kim jestem i co tu robię? – zapytała kokoszka głosem pełnym nadziei.– Niestety nie wiem, ale czekaj... Nie martw się! Jak razem pomyślimy, to na pewno coś wymyślimy! W końcu... co dwie głowy, to nie jedna! – pocieszył kokoszkę Sylwek i zaczął drapać się po czole, myśląc, co mogło się stać. Wyjął ze swojej torby wielką lupę i przeglądał z wielką dokładnością ścieżkę w poszukiwaniu czegoś, co pomogłoby rozwiązać zagadkę.– Już wiem! To jest przyczyna całego zajścia! – suseł podskoczył z radości i wskazał na wystający gruby korzeń lipy. Wyjaśnił, że prawdopodobnie nieuważna kurka potknęła się o niego i przewróciła. Stąd guz na głowie, utrata pamięci i rozsypane na ścieżce jajka.– Masz rację, coś mi się przypomina. Tak, potknęłam się o niego i uderzyłam o ten tu kamień – zaczęła sobie przypominać kokoszka. – Szłam, o tamtędy, z koszykiem tych jajek, ale dokąd szłam? Tego już nie pamiętam... – kurka znów posmutniała.
Ty, popatrz! Popatrz na te jajka! One są dziwnie kolorowe! Przecież nie ma takich jajek. Ktoś musiał je pomalować! – krzyknął suseł.– Ale po co komu pomalowane jajka? – zdziwiła się kurka.– Tego nie wiem, ale się dowiem. Czekaj, pomyślmy troszeczkę – to mówiąc, suseł znowu zasępił się i zatopił w rozmyślaniach., ale mimo że długo myślał, nic nie przychodziło mu do głowy. – Witajcie, moi przyjaciele! Co tak dumacie pod tym drzewem?! – ukłonił się zając, który pojawił się nie wiadomo skąd.– Cześć, próbujemy rozwikłać zagadkę podróży kurki i tajemnicę kolorowych jajek – odrzekł suseł.– Przecież to proste! To są pisanki. Przed Wielkanocą maluje się jajka, żeby były kolorowe. To taka pradawna tradycja. Kolorowe jajko jest symbolem świąt.– Aaa, teraz pamiętam! Już wszystko sobie przypomniałam! – wykrzyknęła uradowana kurka i opowiedziała całą historię. Wczoraj wieczorem malowała jajka, żeby dzisiaj rozdać je zwierzętom, które prosiły ją o pomoc w ich ozdabianiu. – Pewnie czekają na pisanki, a ja już jestem spóźniona. Będą zasmuceni, jeśli dziś im ich nie dostarczę. Nie będą mogli świętować Wielkanocy! Muszę czym prędzej rozdać je przyjaciołom, żeby tradycji stało się zadość. Pomożecie mi? – zapytała kokoszka swoich nowych znajomych. I tak we troje roznosili barwne jajka aż do samego zmierzchu. – Rozdaliśmy wszystkie pisanki. Niestety kurko, dla ciebie zabrakło... Nie została ani jedna... Część stłukła się podczas twojego porannego upadku... – zasmucił się suseł.– To nic! – powiedziała kokoszka i dodała – zaraz nowe pomaluję i siebie oraz was nimi obdaruję!– A ja ci chętnie pomogę! – skoczył zając z radości.– Ja też się przyłączę, choć nigdy jajek nie malowałem i świąt w ten sposób nie świętowałem! – powiedział zachwycony suseł. Zwierzęta w domu kurki malowały jajka pół nocy, dobrze się przy tym bawiąc. A rano zasiedli razem do wielkanocnego śniadania, które przygotowała kokoszka w podzięce za pomoc. Na stole nie zabrakło oczywiście barwnych pisanek, które tak skrzętnie cała trójka ozdabiała kilka godzin temu.– Tradycja to dobra rzecz! Kultywując ją, można się dobrze bawić i razem spotkać. To takie ożywianie na chwilę pradawnych zwyczajów. Od dziś i ja będę w ten sposób obchodził Wielkanoc! – powiedział szczęśliwy suseł, trzymając w łapce pomalowaną niezdarnie przez siebie pisankę.
Zadajemy dzieciom pytania do wysłuchanego utworu:
Kogo podczas wiosennego spaceru napotkał suseł Sylwek? , Co się przytrafiło kokoszce? , Kto pomógł rozwikłać zagadkę kolorowych jajek?, Jak nazywały się kolorowe jajka, które rozsypała kurka?, Czego symbolem jest pisanka?, Po co kurka niosła kolorowe jajka?, Kto pomógł jej w roznoszeniu jajek?, Dlaczego dla kurki zabrakło pisanek?, W jaki sposób zwierzęta rozwiązały ten problem?, Kto zasiadł do świątecznego śniadania w domu kurki?, Co postanowił suseł Sylwek, gdy trzymał w łapce pisankę, i dlaczego?
.Kurka swoje jajeczka niosła w koszyczku- zobaczcie proszę co wkładamy do wielkanocnego koszyczka:
https://www.youtube.com/watch?v=-vS8QYsdefQ
„Świąteczny koszyczek” – zabawa tematyczna. Dzieci szykują świąteczny koszyczek, wkładając do środka tradycyjne polskie symbole świąt wielkanocnych, opowiadamy dzieciom, że w Wielką Sobotę ze świątecznym koszyczkiem udajemy się do kościoła na poświęcenie pokarmów, a w niedzielny poranek spożywamy tę święconkę podczas wielkanocnego śniadania.
Na zakończenie odsyłam Was do naszego podręcznika KP.23. Pokolorujcie obrazek przedstawiający koszyczek wielkanocny, następnie wytnijcie obrazek wzdłuż linii, poukładajcie go i przyklejcie na kartkę. Powodzenia!
Oczywiście jeśli nie pada zapraszam Was na spacerek
Praca na popołudniu możecie pobawić się plasteliną albo masą solną lub dowolną masą.
„Lepię jajeczka” – praca w zakresie rozwijania motoryki małej i regulacji napięcia mięśniowego, lepienie z plasteliny lub masy solnej kolorowych jajeczek.
PONIEDZIŁEK 29.03.2021r.
Witamy serdecznie wszystkie „Muchomorki! Mamy nadzieję, że jesteście już po śniadanku, więc czas na powitanie
Wszyscy są? Witam Was !
Zaczynamy już czas!!!
https://www.youtube.com/watch?v=h9wMpq8kqkA&list=PLGcoLgfPTGkHrihz tehFcif7iOMRGu1Xt&index=1
Jajo” – zabawa z rymowanką. Dziecko siedzi naprzeciwko rodzica (pośrodku leżą kolorowe mazaki), z ręki do ręki podają sobie styropianowe jajko, recytując rymowankę. Kto będzie trzymał jajko, na hasło: trzy! – ozdabia je, rysując na nim mazakami trzy dowolne kropki. Zabawę kontynuujemy do momentu, aż jajo będzie całe ozdobione.
/ potrzebne jajko styropianowe, opcjonalnie szablon jajka z kartki, mazaki, /
Jajo Marlena Szeląg
Zapraszamy do ruchu przy piosence
https://www.youtube.com/watch?v=pNoD_565U08
Wielkanocny stół” – słuchanie wiersza i rozmowa na temat tradycji wielkanocnych.
Wielkanocny stół Marlena Szeląg
R. zadaje pytania do wysłuchanego utworu: O jakim święcie jest mowa w wierszu? Czym nakryty był stół? Co znajdowało się na świątecznym stole? Po co na święta Wielkanocne szykuje się jajka? Jak myślicie, co to jest tradycja?
Zobaczcie przykładowy wielkanocny stół- opowiedzcie co na nim widzicie
Zabawa muzyczno-ruchowa „ Malowanie pisanek”
https://www.youtube.com/watch?v=Pm7Vu53oPgk
Praca z KP2.21 – ćwiczenia motoryki małej, zdobywanie wiadomości na temat tradycji związanych z Wielkanocą. Dzieci nakrywają do świątecznego stołu, wykorzystując do tego celu nalepki. Podają nazwy świątecznych potraw- dzielą je na sylaby, określa liczbę sylab w słowie, wymieniają tradycje związane z Wielkanocą
Ćwiczenia w przeliczaniu
KARTY-PRACY-WIELKANOC-liczmy-654x872.pdf (111,12KB)
„Szykujemy wielkanocny stół” – zabawa tematyczna- Dziecko szykuje dla misiów i lalek wielkanocny stół.
/ biały obrusik, zabawkowe naczynia i sztućce, zabawkowe produkty spożywcze /
Propozycja na zajęcie popołudniowe
Zachęcamy też do przygotowania zdrowej dekoracji wielkanocnego stołu.
https://www.youtube.com/watch?v=x4IOeXXKA3I
Miłej zabawy , do jutra!!
Słownictwo związane z Wielkanocą:
Easter, Easter Day – Wielkanoc
Easter Bunny – króliczek, który przynosi dzieciom wielkanocne prezenty
Easter basket – koszyczek z prezentami, przynoszony przez króliczka
Easter eggs – jajka wielkanocne, pisanki lub jajka czekoladowe
lamb – baranek
chick – kurczaczek
https://www.youtube.com/watch?v=2GBhDPkXsJs
„Easter Eggs” – Dzieci odnajdują schowane w różnych miejscach szablony jajek w różnych kolorach. Układają je na dywanie segregując na kolory (red, geen, blue, yellow, orange).
„What’s missing?” – Rodzic rozkłada kolorowe jajka na dywanie, zakrywa jedno z nich. Zadaniem dzieci jest podać kolor jajka, które zostało zakryte (podczas zakrywania jajek dzieci mają zamknięte oczy).
,,Put in the basket..” – mówimy polecenie, włóż do koszyka np. baranka – put in the basket a lamb, itd.
Możemy też utrwalając liczenie pobawić się tylko pisankami – np. put in the basket two eggs, lub kolorami np. red eggs.
Easter Puzzles ( Drukujemy obrazki świąteczne, następnie przecinamy na pół. Dzieci szukają par. Po złożeniu obrazka nazywają go ).
Zabawa z rymowanką, która jest bardzo prosta:
Easter eggs, Easter eggs, where are they?
Open your eyes and look around,
Open your eyes and look around!
Jak tylko powiemy rymowankę, dzieci wyruszą na “poszukiwanie” jajek.
Zaprezentujcie obrazki z poznawanym słownictwem dzieciom, wspólnie nazwijcie wszystko co się na nich znajduje, a następnie poskładajcie na mały kwadracik i włóżcie do koszyka! Tu przyda się kolejna rymowanka:
Easter basket, Easter basket what’s inside?
Easter basket, Easter basket,
Let’s find out!
W tym momencie dziecko losuje mały obrazek, który nazywa.