Przedszkole Publiczne w Tułowicach Przedszkole Publiczne w Tułowicach

W co się bawić z Motylkiem

SERDECZNIE WITAMY I ZAPRASZAMY DO ZABAWY

Znalezione obrazy dla zapytania: motyl gif ruchomy

 

Poniedziałek 30.03.2020r

  1. Pieczywo” Bogusław Szut – słuchanie wiersza, rozmowa na temat pracy rolnika, młynarza i piekarza

„Pieczywo”   Bogusław Szut

Skąd na stole smaczny chlebek?

Rolnik sieje ziarno w glebę.

(Gleba to jest ziemia czarna, w której rośnie zboże z ziarna.)

Kiedy zboże jest dojrzałe, rolnik

kosi je z zapałem, potem młóci,

w swych maszynach

i wywozi plon do młyna.

Młynarz w młynie ziarno miele,

białej mąki robi wiele.

Mąka trafia do piekarza,

który ciasto z niej wytwarza.

Z ciasta robi i chleb, rogale...

W piecu piecze je wytrwale.

Jest pieczywo! Ślinka leci,

więc smacznego, dzieci!

 

 

  1. „Pieczemy chleb, bułki i rogaliki” – lepienie pieczywa z masy solnej

 

PRZEPIS NA MASĘ SOLNĄ:

  • szklanka mąki
  • pół szklanki mąki ziemniaczanej
  • szklanka soli
  • około pół szklanki wody
  • 2 łyżki oleju

Do miski wsypujemy sól i obie mąki. Mieszamy. Stopniowo dolewamy wody i ugniatamy. Masa solna nie powinna się kleić, dlatego warto wodę dolewać powoli, mając kontrolę nad konsystencją. Na tym etapie może się delikatnie kruszyć. Dolewamy olej i ugniatamy do uzyskania elastycznej konsystencji – nie kruszącej się i nie lepiącej. Jeśli masa solna się lepi, oznacza że jest za mokra i należy dosypać trochę mąki.
Jeśli natomiast się kruszy, oznacza że jest za sucha i trzeba dodać odrobinę wody.

Masę solną przechowuję w szczelnie zamkniętym woreczku, w zimnym miejscu. Dzięki temu nie wyschnie i będzie można używać jej również kilka dni później.

Masa solna kolorowa

Do barwienia masy solnej nadają się barwniki spożywcze, barwniki do jajek oraz przyprawy; warto pracować w jednorazowych rękawiczkach.

  • żółty – kurkuma
  • brązowy – cynamon
  • szary nakrapiany – pieprz ziołowy
  • ceglasty – papryka
  • łososiowy – papryka w niewielkiej ilości

 

Piątek 27.03.2020

1. „Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował” H.Bechlerowa – poszerzanie wiedzy nt. pokarmów  spożywanych przez zwierzęta na wsi

Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował H.Bechlerowa
To jest Filik – kotek bury. Ma wąsiki i pazury.
Dobry jest ten kotek Filik: chce, by wszyscy mleko pili.
Stanął Filik przy kurniku.
– Czy chcesz mleka, koguciku?
Lecz kogucik z kurką czarną na śniadanie jedli ziarno.
Koło żłobu stoi konik. Filik ładnie się ukłonił.
– Lubisz mleko?

– Nie, ja rano smaczny owies jem i siano.
Do królika kotek podszedł.

– Pij, pij mleczko, bardzo proszę!
Ale królik siadł pod drzewkiem: chrupu, chrupu – gryzł marchewkę [...]
Więc do krówki poszedł kotek.
– Czy na mleko masz ochotę?
– Nie, Filiku, bo ja przecież jem zieloną trawkę w lecie.
Koło furtki kózka biała także mleka pić nie chciała.
– Zabierz sobie, kotku, dzbanek! Ja jem liście kapuściane [...]

2. Tęcza z mleka – doświadczenie

Potrzebne:  głęboki talerz, mleko, kilku barwników spożywczych lub farby, płyn do mycia naczyń, patyczek kosmetyczny

Nalewamy mleko do talerza, następnie wlewamy do niego po kilka kropel barwników spożywczych lub farb rozrobionych z wodą (nie mogą być zbyt gęste). Na koniec dodajemy płyn do naczyń lub nabieracie go na patyczek i moczycie w mleku.

90909937_664780341001890_7008297973121548288_n.jpeg   91264720_511573326418855_4227506515264667648_n.jpeg   91471043_259259161756655_5415437015560749056_n.jpeg   91327882_2591490997806699_4910018213493866496_n.jpeg   91054466_210375990196066_262278165114650624_n.jpeg   91065106_524364018279126_6889073709663911936_n.jpeg

Czwartek 26.03.2020

1. „Gdzie stoi piesek /lub inna maskotka/?”określanie stosunków przestrzennych np. pod stołem, na krześle, za firanką, obok lalki itp. oraz przede mną, za mną, obok mnie.

2. „Co to za zwierzę?” – dzielenie przez dziecko nazw zwierząt wiejskich na sylaby, druga wersja rodzic dzieli na sylaby a dziecko ma powiedzieć cały wyraz.

3. „Woreczkowe czary mary” - do zabawy potrzebnych jest kilka plastikowych woreczków z zamknięciem strunowym i farby w kolorach podstawowych: żółtym, niebieskim i czerwonym. Do każdego woreczka wlewamy po odrobinie farby w dwóch kolorach w taki sposób, żeby kleksy znajdowały się w przeciwległych rogach, i szczelnie zamykamy. Dziecko ugniatając woreczek miesza barwy.

90987349_226048185430589_6325493727489949696_n.jpeg   91021427_654587435378537_1979552475425800192_n.jpeg   91196441_682552905848023_6561745000676196352_n.jpeg   90763184_209778120367085_7867043526809223168_n.jpeg   90798453_209454583709546_3061279214859714560_n.jpeg

 

Środa 25.03.2020

Prosimy, aby dzieci przygotowały do zabawy małe kulki z papieru lub bibuły - ćwiczymy paluszki.

  1. Karmimy kurki” – zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniem prawidłowego toru oddychania.
    Rozkładamy w wyznaczonym miejscu w puste tacki /talerze/ i obok tackę /talerz/ z kuleczkami papierowymi oraz słomki. Dzieci np. swobodnie biegają przy dźwiękach muzyki. Gdy muzyka ucichnie,
    na hasło.: Ziarenka dla kurek dzieci podbiegają do miejsca, gdzie są słomki. Zadaniem dzieci jest
    przeniesienie papierowych kuleczek za pomocą
    słomek do pustych tacek.
  2. Ile ziarenek mają kurki?” – przeliczanie kulek na tackach, określanie, na której tacce jest więcej, a na której mniej kulek.
  3. Praca plastyczna „Kurka lub kogut” - np.: sylwetę pomalować farbami, a ogon wykleić paskami bibuły lub wg własnego pomysłu.

90598829_880093792502944_3473582520358928384_n.jpeg   90595584_539687886924527_2661181171328614400_n.jpeg   90554463_2878586768864396_5810978704381181952_n.jpeg   90940501_517798732238105_5034509335217045504_n.jpeg   90767038_215704353120795_5332816215746281472_n.jpeg   90982789_1115472825471839_3597642981416370176_n.jpeg   90715230_255261078834052_2658252987180253184_n.jpeg   91189781_2966154406786423_4146231285754363904_n.jpeg   90596561_148745609785098_3136137574251233280_n.jpeg   90682280_608315866422978_7164026276024418304_n.jpeg   90715947_293985611570213_4263854707526598656_n.jpeg   91380813_499526987599554_5581300754087411712_n.jpeg   91025677_531940161073440_6253691825740054528_n.jpeg   90877457_678380909632741_4229580662346088448_n.jpeg

 

english-worksheets.gif

Farm animals

Słownictwo na bieżący tydzień: a cow – krowa,  a pig – świnia, a duck – kaczka, a cat – kot, a dog - pies.

Zaczynamy od wprowadzenia słów za pomocą figurek ( ewentualnie obrazków ), które jako coś nowego, wzbudzają oczywiście spore zainteresowanie. Przy każdym zwierzątku, poza jego nazwą, prezentujemy także odgłosy, jakie ono wydaje, co dzieci wyjątkowo śmieszy, ale też ułatwia rozpoznawanie ich w przyszłości :).

Jeżeli macie możliwość (odpowiednią ilość miejsca, czasu itp.) możecie zbudować w domu całą minifarmę – to na pewno przyciągnie zarówno młodszych, jak i starszych, do tego zadziała na ich wyobraźnię i będzie dodatkową atrakcją.

Świetną piosenką, która nada się dla dzieci w każdym wieku jest Maple Leaf Learning, czyli Let’s Go To The Farm.

Przykłady zabaw rozwijających słownictwo:

1. What’s missing?:
Rodzic prosi dziecko o zamknięcie oczu (Close your eyes). Następnie zakrywa jakiś obrazek i prosi o otworzenie oczu (Open your eyes. What’s missing?). Dzieci odgadują jakiego zwierzęcia  brakuje.

2.Simon says

Rodzic zwraca się do dziecka z przykładowym z poleceniem: Simon says…you are cats…a dziecko naśladuje kota. Możemy również sami wydawać odgłosy zwierząt, a zadaniem dzieci może być wymienienie po angielsku zwierzątka oraz wskazanie odpowiedniego obrazka.

90592872_309943989969126_5766856569773883392_n.jpeg   90622029_2822335144547040_7680137888800964608_n.jpeg   90651369_575685286627352_5844758939991801856_n.jpeg

WhoppingAfraidIriomotecat-small.gif

Wtorek 24.03.2020

1. Zabawa logopedyczna na podstawie wiersza – naśladowanie odgłosów zwierząt z gospodarstwa wiejskiego

Dziwne rozmowy Anna Alexandrowicz

W chlewiku mieszka świnka
i trąca ryjkiem drzwi.
Gdy niosę jej jedzenie,
to ona: „Kwi, kwi, kwi!”
Opodal chodzi kaczka,
co krzywe nóżki ma.
Ja mówię jej: „Dzień dobry”,
a ona: „Kwa, kwa, kwa.”
Na drzewie siedzi wrona,
jest czarna, trochę zła.
Gdy pytam: „Jak się miewasz?”,
to ona: „Kra, kra, kra!”

Przed budą trzy szczeniaczki,
podnoszą straszny gwałt.
Ja mówię: „Cicho, pieski”,
a one: „Hau, hau, hau!”

2. Praca plastyczna „Krówka” – rozcieranie na sylwecie krowy łat z plasteliny lub inny pomysł na wykonanie krówki - miłej zabawy

90622021_205105924089268_8718783705369280512_n.jpeg   91239834_2855321031217427_317339190582837248_n.jpeg   91041714_243191660057125_8516303180210896896_n.jpeg   91005593_205657353992293_2358050741878259712_n.jpeg   90669634_1107406009612898_9004164014237810688_n.jpeg   90523714_2494475000802579_5804402061478985728_n.jpeg   90553263_216955089383785_8644430623110332416_n.jpeg   90597945_679987132813578_6012578512135782400_n.jpeg   90630423_226700508448581_1309490577422680064_n.jpeg   90721396_519752865601258_6805800890864238592_n.jpeg   90987167_519243582122308_6032323773875617792_n.jpeg   90530162_510205549934901_7316104367826796544_n.jpeg  

 

Poniedziałek 23.03.2020

1. Poznanie zwierząt z wiejskiego podwórka, przejawianie troski i życzliwości

W gospodarstwie T. M. Massalska


Pieje kogut już od świtu:
– Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
gdacze: – W lewo!
Gdacze: – W prawo!
Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: – Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much.
I rży głośno: – Jestem zuch!
Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: – Miau!
A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!

2. „Co to za zwierzę?” – zabawa ruchowo-naśladowcza.

Dziecko poruszają się w rytmie wystukiwanym np. palcem o blat stołu, gdy  przestajemy grać, naśladujemy głos zwierzęcia, a dziecko ma powiedzieć jego nazwę oraz naśladować sposób jego poruszania się.

 

WITAJ WIOSNO!

90240797_205494170553358_8342044717650804736_n.jpeg   89813411_1783838758438953_294340856188502016_n.jpeg   89697696_206759730742517_6315683944876474368_n.jpeg   89601203_569465500585678_5607556825470730240_n.jpeg 89920264_302992343996198_717879547025948672_n.jpeg   89550060_653436198774878_1100651305937928192_n.jpeg   89505834_163164554723996_2900231036615000064_n.jpeg   89964586_1458731407641245_185364874325393408_n.jpeg   89951233_222889485576282_4356677119820955648_n.jpeg   90056637_142593800430789_8336645930874830848_n.jpeg   90059999_293132034997633_7332727428860608512_n.jpeg   90565587_2650829528478259_1024624668197257216_n.jpeg   85184441_223565345713671_3717885731943743488_n.jpeg   90152837_196833244947540_6744783596160024576_n.jpeg   90523056_2513622075410496_5020590866629132288_n.jpeg   90548903_1481439625363689_8046258639326937088_n.jpeg   89880654_3162389580438847_7756947542029369344_n.jpeg   89932579_219718475780216_2384309553450713088_n.jpeg   90000319_1099495133751404_4188034245396004864_n.jpeg   90057376_3097856323571411_6935812377002639360_n.jpeg   90193849_410628153140201_3088195109183815680_n.jpeg   90233501_849697245497929_4098138071629824000_n.jpeg   90554887_2795544970558232_8172077004728827904_n.jpeg   90579705_198000628167313_545809469087416320_n.jpeg   90594386_3567340570002971_3814569221052956672_n.jpeg   90595630_2374158729542112_6332263854373863424_n.jpeg   90387985_2651436108421972_4276082075691384832_n.jpeg

 

Piątek 20.03.2020r.

1. Witamy wiosnę” – rozmowa nt. zmian zachodzących w przyrodzie i zwyczajów związanych z nadejściem wiosny, zapoznanie dzieci z ludowym zwyczajem topienia Marzanny

2. Marzanna” – wykonanie mini kukiełki Marzanny wg własnego pomysłu, wykorzystanie np.,: gazet, bibuły, chusteczek higienicznych,  butelki po wodzie itp

90062547_516114482657700_6543141985488732160_n.jpeg   90327696_302942474017277_5038747269642321920_n(1).jpeg   90527883_843266862856885_1088973126651346944_n.jpeg   90347275_4172716342754395_3911954855710687232_n.jpeg   90373084_1601861346629091_3420263147078942720_n.jpeg   90230321_2560360174182014_4495794976008962048_n.jpeg   90438865_208885993720497_7913153569849606144_n.jpeg   90357383_215391549541717_5675989303902076928_n.jpeg   90552609_505786333422153_2339807735144513536_n.jpeg

Znalezione obrazy dla zapytania: emoji great job

Czwartek 19.03.2020r.

1. Zapoznanie z wyglądem i nazwami ptaków zwiastujących wiosnę

Wiosna idzie Ewa Szelburg-Zarembina

Przyleciały skowroneczki
z radosną nowiną,
zaśpiewały, zawołały
ponad oziminą:
– Idzie wiosna! Wiosna idzie!
Śniegi w polu giną!

 

Przyleciały jaskółeczki
kołem, kołujące,
figlowały, świergotały
radośnie krzyczące:
– Idzie wiosna! Wiosna idzie!
Prowadzi ją słońce

 

Przyleciały bocianiska
w bielutkich kapotach,
klekotały, ogłaszały
na wysokich płotach:
– Idzie wiosna! Wiosna idzie!
Po łąkowych błotach!

Pokazanie dzieciom zdjęcia lub obrazków jaskółki, bociana i skowronka, omawianie ich wyglądu – zwrócenie uwagi, że są to ptaki zwiastujące wiosnę, które przyleciały z ciepłych krajów.

2. „Gniazdo– dzieci malują papierowe talerzyki /może też być koło wycięte z papieru/ brązową farbą. Następnie naklejają paski np. brystolu lub innego papieru w kolorze żółtym, brązowym, pomarańczowym, mogą wypełnić gniazdko wełną, watą itp. i położyć jajeczka z plasteliny.

84189326_2578359362439725_6656726699188682752_n.jpeg   89994137_2638924376378154_8324792181915123712_n.jpeg   90143902_234136650969506_519351010255175680_n.jpeg   90283874_160062978444562_3541860976968073216_n.jpeg   90356744_1339447506246659_4805147979847565312_n.jpeg   90174224_213816080026482_1116344605336403968_n.jpeg   90594336_580310169362940_6252750416153411584_n.jpeg   89252518_231332604662126_6709550459012513792_n.jpeg   90543160_144780090207928_113647957093384192_n.jpeg   90756255_529132847719786_1777190968106156032_n.jpeg

Data
29 marca
niedziela
Newsletter
Kalendarz