Przedszkole Publiczne w Tułowicach Przedszkole Publiczne w Tułowicach

W co się bawić z Motylkiem

SERDECZNIE WITAMY I ZAPRASZAMY DO ZABAWY

Znalezione obrazy dla zapytania: motyl gif ruchomy

Piątek 29.05.2020r.

Na początek naszego spotkania - ćwiczenia policzków:

1.     Nadymanie policzków – „ gruby miś”.
2.     Wciąganie policzków – „ chudy zajączek”.
3.     Nabieranie powietrza w usta i zatrzymanie w jamie ustnej, krążenie tym powietrzem, powolne wypuszczanie powietrza.
4.     Naprzemiennie „ gruby miś” – „ chudy zajączek”.
5.     Nabieranie powietrza w usta, przesuwanie powietrza z jednego policzka do drugiego na zmianę.

1. „Jaki to zawód?" – nazwij zawód, który przedstawiony jest na obrazku  /PDF zawody/ rozmowa nt.  czym zajmują się rodzice w swej pracy PDFzawody.pdf

2. „Zawody” – zabawa ruchowa twórcza, dzieci poruszają się przy dźwiękach np. tamburyna, w przerwie osoba dorosła naśladuje ruchem czynności i pyta: Kim jestem? np.: badanie dziecka – lekarzem, strzyżenie – fryzjerem, gotowanie – kucharzem. wymieniamy  nazwę zawodu – dzieci naśladują czynności wykonywane w tym zawodzie

3. „Akcesoria do zawodów” – wytnij obrazki,  połącz przedmioty pasujące do danego zawodu, policz ile przedmiotów ma każda osoba  PDFakcesoria do zawodów.pdf

4. „Kucharz” – praca plastyczna. Prosimy wyciąć poszczególne elementy, z kolorowego papieru, wyciąć głowę, zadaniem dziecka jest skleić wszystkie elementy, aby powstała głowa kucharza.

        PDFkucharz.pdf

5. Jakie dźwięki wydają naczynia w kuchni? Próby ,, grania":

     -  dwie pokrywki
     -  dwie metalowe łyżki
     -  dwie drewniane łyżki
     -  stuknie łyżką o dno garnka
     -  mieszanie metalową łyżką w metalowym dzbanku lub misce
     -  uderzanie widelcem o szklankę
     -   mieszanie łyżeczką w szklance
     -  stukanie szklanką o szklankę

 Po tym rodzic chowa się np. za parawan, zasłonę i wydaje określone odgłosy. Dziecko odgaduje jakie przedmioty ,, grają" w danej chwil.

Proponujemy grę "Zabawa w kuchni" - utrwalenie stosunków przestrzennych przy pomocy osoby dorosłej 

https://www.lulek.tv/gry/darmowe/zabawa-w-kuchni-257


Przypominamy o częstym i prawidłowym myciu rąk 

 https://www.youtube.com/watch?v=NqNDqMIxoOM

 

Miłego weekendu Motylki :)

 

Czwartek 28.05.2020r.

Witam Was bardzo serdecznie w czwartkowy poranek. 

Myślimy, że ząbki umyte, śniadanie zjedzone. Zatem zaczynamy

1.„Co to za przedmioty?” – zachęcanie do pomagania rodzicom w codziennych obowiązkach, rozwiązywanie zagadek. Prosimy przygotować naturalne przedmioty do sprzątania
Ta czupryna na długim patyku
zmywa brud z podłogi szybko i bez krzyku. (mop)


Kawałek tkaniny skromnie na ciebie zerka.
Zetrze kurz szybciutko, bo to mała... (ścierka)


Co to za maszyna z nosem długim jak u słonia?

Zbierze paprochy, brud z dywanu pokona. (odkurzacz)


Leży obok drzwi, bez słowa, cichutko.
Gdy wytrzesz w nią buty, będzie czyściutko. (wycieraczka)


Te dwie siostry pracują zawsze w zgodzie.
Jedna zmiecie piach, wyrzuci go druga. (zmiotka i szufelka)


Dzieci odgadują rozwiązania zagadek, wyklaskują nazwy poszczególnych przedmiotów, wskazują naturalne przedmioty, wspólnie z rodzicem określają je pojęciem nadrzędnym: przedmioty do sprzątania (utrzymania czystości)

2.„Co robię?” – zabawa z elementem pantomimy.

Pytamy: Jak dzieci mogą pomóc w domu swoim rodzicom w utrzymaniu czystości?. Dzieci podają swoje pomysły .Następnie rodzic naśladuje czynności porządkowe, a dzieci określają wykonywane czynności (np. zamiatasz, odkurzasz, wycierasz buty itp.), potem zmiana ról.

3. „Co do sprzątania?” – wskaż przedmioty służące do sprzątania i je pokoloruj 

 PDFco do sprzątania.pdf

4. Trochę ruchu przy piosence Piosenka o sprzątaniu domu - Mała Orkiestra Dni Naszych https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

5. Zapraszamy na bajkę Świnka Peppa - Porządki 

https://www.youtube.com/watch?v=kC0NqSKqQr0

Do zobaczenia, do jutra :)

 

Środa 27.05.2020r.

1. Powitajmy się wierszykiem

Na paluszki się wspinamy,
w górę rączki wyciągamy,
do podłogi dotykamy
i ze sobą się witamy.
Dzień dobry!

2. „Przeciwieństwa – swobodne posługiwanie się pojęciami jakościowymi w rozmowie – dostrzeganie przeciwieństw. Przy dowolnie wybranej muzyce dzieci poruszają się szybko, wolno, do przodu, do tyłu, głośno, cicho. Przy każdej aktywności ruchowej  zaznaczamy przeciwny ruch, np. Teraz będziemy poruszać się do przodu, a teraz przeciwnie: do tyłu itp. tłumaczymy dzieciom co to jest przeciwieństwo?/wykorzystanie karty PDF Przeciwieństwa/

„Karty pracy – przeciwieństwa” – wytnij obrazki  i poukładaj przeciwieństwa PDFkarta pracy przeciwieństwa.pdf

Przeciwieństwa -  dziecko nazywa cechy przeciwstawne https://www.youtube.com/watch?v=cS-ZHjeRUdM

4. Wiosenne kwiaty – zabawa matematyczna oraz manipulacyjna

Potrzebne: klamerki do wieszania prania, 2 kółka różnego koloru wycięte najlepiej z grubszego papieru

Każde dziecko otrzymuje koło ze sztywnego papieru, do koła przypina klamerki /liczbę klamerek i ich kolor dziecko wybiera samo/. Dzieci prezentują swoje kwiaty, liczą klamerki, określają kolory klamerek, poszukują dla nich nazwy. Następnie już wg polecenia przyczepiają klamerki wg rytmu np. niebieska, czerwona, niebieska, czerwona itd.; czerwona żółta, zielona, czerwona żółta, zielona. Ułożenie klamerek wg rytmu, wymyślamy, w zależności jakiego koloru mamy klamerki.


Dziękujemy za dzisiaj. Świetnie Wam poszło. Do zobaczenia :)

 

Wtorek 26.05.2020r.

Dzisiaj wyjątkowy dzień - Dzień Mamy

Powitanka

Dzieci witają rodziców

Witaj mamo, witaj tato!
Jak się masz? (x 2)
Wszyscy cię witamy. (x 2)
Bądź wśród nas. (x 2)

 

Rodzice witają dzieci

Witaj córciu, witaj synku!
Jak się masz? (x 2)
Wszyscy cię witamy. (x 2)
Bądź wśród nas. (x 2)

1 „Tulipany” – rozpoznawanie i podawanie nazw części rośliny (łodyga, liście, kwiat),

Prezentujemy dzieciom bukiet tulipanów. Wraz z dziećmi omawiamy wygląd kwiatów, zwracamy uwagę na ich części, delikatność płatków oraz zasadność trzymania kwiatów ciętych w wodzie.  PDFtulipany.pdf

2.  „Duży i mały tulipan” - połącz w pary duży kwiatek z małym, określ, których kwiatów jest więcej i o ile jest więcej/ /o ile mniej/.

Prosimy o zabawy z dziećmi, aby rozumiały i odpowiadały na pytanie: o ile więcej, o ile  mniej /najpierw uczymy o jeden więcej, o jeden mniej/. Wykorzystujemy naturalne przedmioty czy zabawki. PDFduży mały tulipan.pdf


3. Mamusiu, a teraz trochę ruchu z dzieckiem „Zumba kids- niedźwiadki”  https://www.youtube.com/watch?v=vsD3MnbOYvY

4. „Kwiaty dla mamy” – pomaluj zieloną farbą rolkę po papierze toaletowym, jak wyschnie przyklej liście, do rolki włóż wyciętą sylwetę główki kwiatka. PDFtulipan dla mamy.pdf

 

Wręcz mamusi kwiatki, mocno ją ukochaj i zaśpiewaj sto lat..

Na pewno sprawisz jej wielką radość.

 STO LAT https://www.youtube.com/watch?v=dwiRNWaYkaQ

 

MAMO TO PIOSENKA DLA CIEBIE Z OKAZJI TWOJEGO ŚWIĘTA

Tra la la dla mamy https://www.youtube.com/watch?v=ysCFebUP2ew
 

 

Zapraszamy mamę i dzieci do obejrzenia bajeczki

Króliczek Alilo - Dzień Matki (Bajka) ://www.youtube.com/watch?v=5EDetnGiEqU

Miejcie się zdrowo i dobrze się bawcie :)

 

Poniedziałek 25.05.2020r.

Witamy Rodziców i Motylki w nowym tygodniu.

Maj to miesiąc, w którym jest święto kogoś, kogo bardzo kochacie – Waszej Mamusi.

Dlatego w tym tygodniu porozmawiamy o mamie i tacie.

 

Zapraszam Was  na małą poranną gimnastykę - Gimnastyka Fruzhttps://www.youtube.com/watch?v=3ucDVAsz_C0

1. Śniadanko pewnie zjedzone! Przypomnijcie sobie wierszyk „Stoły ślicznie nakryte– pamiętamy o naszych zasadach, a jedną z nich jest dbanie o estetykę otoczenia podczas spożywania posiłków

Stoły ślicznie nakryte, ręce czysto umyte,
każdy cierpliwie czeka na swój kubeczek mleka.
Nie ma plam na fartuszkach, nie ma resztek w garnuszkach
pod stołem nie ma śmieci, bo tutaj jadły grzeczne dzieci.

2. „Jajo” -  usprawnianie narządów mowy, ćwiczenia pionizujące języka. Rodzic recytuje wierszyk, a dziecko powtarza.
Jajo Agnieszka Frączek
Lala Jula jajo lula.
Lula jajo lala Jula.
Delikatnie jajem buja,
bo w tym jaju sobie lula
Smok Alojzy, kawał zbója.
Jak się zbudzi, zacznie hulać

 

3. „Moi rodzice” – rozwijanie mowy poprzez swobodne wypowiadanie się na temat swoich rodziców. Zapraszamy dzieci, aby porozmawiały z rodzicami - : jak mają na imię,gdzie pracują, jak spędzają z nimi czas. Pokazujemy dzieciom wyraz MAMA, TATA.

Spróbuj dokończyć zdania, które zacznie mówić Twój rodzic:.

Mój rodzina to..
Lubię moją rodzinę, ponieważ….
Najczęściej z moją rodziną robimy….
Moja mama ma na imię…. A tata ma na imię….
Z mamą lubię robić….
Z tatą lubię robić….

4. Zaproście do wspólnej gimnastyki rodzica lub wasze rodzeństwo – będziemy dziś wspólnie ćwiczyć w parach. Życzymy miłej zabawy.

https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4

5. „Moja mama i tata” – narysujcie swoich rodziców  PDFPortret rodziców.pdf

 

Na jutro potrzebna będzie rolka po papierze lub rolka zrobiona z grubszej zielonej kartki

 

Dziękujemy bardzo i ściskamy Was mocno:)

 

 

Data
29 maja
piątek
Newsletter
Kalendarz